نماینده مردم در مجلس با انتقاد از مدیریت وضع گردشگری و صنعت استان گفت: 30 درصد ظرفیت شهرک صنعتی بشل فعال است.

به گزارش مرور نیوز، عبداله رضیان، عصر پنج‌شنبه، در نشست خبری، اظهارداشت: قائم‌شهر یک شهر ورزشی است اما از امکانات زیرساختی بسیارکمی در این زمینه برخوردار است که باید با نگاه ویژه به آن نگریسته‌ شود .

وی رکود صنعت را یکی از مشکلات عمده کشور دانست و افزود: حوزه انتخابیه قائم‌شهر، جویبار، سوادکوه، سوادکوه شمالی و سیمرغ با توجه به گستردگی حوزه، با چالش‌های جدی مواجه است که می‌توان شهرک‌های صنعتی، نساجی، البرز مرکزی و بشل را جزء دغدغه‌ها دانست .

عضو کمسیون صنعت معدن تجارت، تصریح کرد: در شهرک صنعتی بشل 172 واحدصنعتی وجود دارد که فقط 30 درصد از این ظرفیت فعال است و این درحالیست که باید 20 هزار شغل ایجاد می‌شد اما درحال حاضر فقط 2 هزار نفر در این واحدها اشتغال دارند .

رضیان با اظهار تأسف از به تاراج رفتن کارخانه نساجی مازندران، عنوان کرد: سرمایه‌دارانی که نساجی به آنان واگذر شد به این کارخانه خیانت کرده و به تعهدات خود پایبند نبودند و هیچ نظارتی هم بر عملکردشان، صورت نگرفت .

این نماینده مجلس، تصریح کرد: سرمایه‌گذار بدون پرداخت هیچ پولی با استفاده از تسهیلات بانکی اقدام به خرید 30 میلیون یورو دستگاه و تجهیزات، کرد که در همان زمان ارزش ریالی این ماشین‌آلات فقط 12 میلیون یورو بوده‌است .

وی با تقدیر از عملکرد صادقانه مدیریت جدید کارخانه نساجی مازندران، خاطرنشان کرد: این فرد توانست ضرردهی کارخانه را کاهش داده و دوباره 382 کارگر به کار خود برگردانده شوند، که امیدواریم هرچه زودتر سرمایه‌گذار جدید کار خود را آغاز و دستگاه‌های خریداری شده نصب و راه‌اندازی شوند .

نماینده مردم قائم‌شهر، جویبار، سوادکوه، سوادکوه شمالی و سیمرغ به کارخانه نساجی قائم‌شهر، اشاره کرد و گفت: متأسفانه این کارخانه با قدمت بسیار طولانی، قرار بود به سرمایه‌گذارانی فروخته شود که قصد به تاراج بردن زمین آن را داشتند اما با اجماع کلی، کارخانه نساجی توسط شهرداری خریداری شد تا برای همیشه نساجی قائم‌شهر به مردمانش تعلق داشته‌باشد .

وی وضعیت گردشگری مازندران را یکی از انتقادات شدید نمایندگان این استان به مدیریت آن، دانست و افزود: کمترین زیرساخت‌های گردشگری، در مازندران وجود دارد و هیچ بهره‌ای از 30 میلیون مسافر، عاید مردم این استان نمی‌شود .

رضیان ایجاد پارک مناسب و بازارچه سنتی در ورودی قائم‌شهر، و توسعه زیرساخت‌های گردشگری در دیگر شهرهای حوزه انتخابیه خود را در بحث گردشگرپذیری، بسیار مؤثر دانست .

نماینده مجلس در بخش دیگری از سخنان خود، به نمایشگاه بین‌المللی مازندران که در قائم‌شهر واقع شده‌است، اشاره کرد و گفت: با توجه به دستور وزیر صنعت‌معدن‌تجارت هیچ نمایشگاه موازی در استان‌ها نباید ایجاد شود اما سازمان صنعت‌معدن‌تجارت مازندران به 2 نمایشگاه جدید مجوز داده که مغایر با دستور وزیر است .

وی اظهار امیدواری کرد با مذاکرات انجام شده، مشکلات تنها نمایشگاه بین‌المللی مازندران، مرتفع گردد .

رضیان در خصوص عملکرد شورای شهر جدید و انتخاب شهردار، گفت: در انتخاب شهردار دخالت نمی‌کنم اما به اعضای شورای جدید توصیه می‌کنم، در این راستا منافع شهر را در نظر بگیرند .

این حقوقدان، به وضعیت بیمارستان رازی اشاره کرد و افزود: 23 میلیاردتومان توسط سازمان برنامه‌وبودجه و 20 میلیارد تومان توسط وزارت بهداشت و درمان برای اتمام ساختمان بیمارستان رازی قائم‌شهر تأمین شده که امیدواریم تا پایان سال آینده این ساختمان افتتاح شود .

وی با بیان اینکه بابت جبران خسارت طوفان سال گذشته قائم‌شهر، 120 میلیاردتومان در اختیار بنیاد مسکن قرار گرفته است، بیان کرد: 10 میلیاردتومان بصورت بلاعوض برای خرید امکانات زندگی به خسارت دیدگانی که لوازم اولیه زندگی خود را در این حادثه از دست دادند، پرداخت شد و همچنین به دیگر خسارت دیدگان از 2 تا 10 میلیون تومان وام چهاردرصدی داده شد .

رضیان به تولید انبوه مرکبات، اشاره کرد و گفت: سالانه ۴.۵ میلیون تن مرکبات در کشور تولید می‌شود اما مصرف سرانه کشور فقط 2 میلیون و 300 تن است و با وجود این همه مرکبات مازاد امکانات صادرات هم وجود ندارد و از سوی دیگر صنایع تبدیلی و آبمیوه‌گیری برای برخی از محصولات پرتقال مانند تامسون جوابگو نیست و مسئولان باید فکری به حال 2 میلیون و 200 تن مازاد مرکبات کشور، بکنند.