رییس‌ جمهوری در پیامی به آرییس جمهور چین، فرا رسیدن شصت و هشتمین سالگرد تاسیس جمهوری خلق چین را تبریک گفت و ابراز امیدواری کرد که روابط این دو کشور متمدن و بزرگ آسیایی در تمامی زمینه‌های دو جانبه، منطقه‌ای و بین‌المللی بیش از پیش گسترش یابد.

به گزارش مرور نیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، در پیام حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی خطاب به رییس جمهور چین آمده است: فرا رسیدن شصت و هشتمین سالگرد تاسیس جمهوری خلق چین را به جناب‌عالی و مردم آن کشور صمیمانه تبریک می‌گویم.

در ادامه این پیام بیان شده است: امیدوارم با عنایت به سابقه دیرینه روابط دو کشور و برنامه‌های تنظیم شده برای تحکیم همکاری‌های فیمابین، در دوره جدید نیز شاهد گسترش و تقویت بیش از پیش روابط دو کشور متمدن و بزرگ آسیایی در تمامی زمینه‌های دو جانبه، منطقه‌ای و بین‌المللی باشیم.سلامتی و موفقیت آن جناب و پیشرفت و سربلندی مردم چین را آرزومندم.

بر اساس این گزارش، جمهوری خلق چین در شرق قاره آسیا و غرب اقیانوس آرام قرار دارد و با حدود 9 میلیون و 600 هزار کیلومتر مربع مساحت، در آسیا بزرگ ترین کشور و در جهان سومین کشور بزرگ پس از روسیه و کانادا است.

چین دارای 22 استان و 5 ناحیه خودمختار و چهار شهرداری عمده (پکن، شانگهای، تیان جینگ و چونچینگ) و دو ناحیه ویژه اداری است.

روز اول اکتبر ( یکشنبه) مصادف با روزملی چین است و همه ساله در چنین ایامی مردم این کشور هفت روز تعطیلات رسمی دارند که به هفته تعطیلات طلایی موسوم است.