الیاس حضرتی عضو فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی با انتقاد از احکام صادره برای 7 فعال سیاسی اصلاح‌طلب، گفت که سلاح برنده در مقابل توطئه‌های دشمنان انسجام نیروهای وفادار به نظام است.

به گزارش مرور نیوز، الیاس حضرتی اظهار داشت: در شرایطی که خطراتی در اطراف کشور وجود دارد و مسائلی مثل اقلیم کردستان عراق و حمایت اسرائیل و آمریکا از استقلال آن تبدیل به موضوع نگران‌کننده‌ای برای منطقه شده، توطئه‌های عربستان تمام نشده و ترامپ با دیوانه‌بازی‌هایش در مسیر برجام مشکل ایجاد می‌کند، آنچه سلاح برنده ما برای مقابله با این توطئه‌هاست اتحاد و انسجام نیروهای وفادار به نظام است.

وی افزود: اگر ما به هر دلیلی به دنبال پرونده‌سازی و جوسازی برای هم باشیم معلوم نیست چه سرنوشتی پیدا خواهیم کرد. متاسفانه شاهد محکومیت قضایی 7 نفر از نیروهای با سابقه سیاسی هستیم که به یک سال زندان تعزیری و دو سال محرومیت از فعالیت‌های اجتماعی محکوم شده‌اند البته امیدواریم در فرآیند دادرسی که جای اعتراض برای متهمین است نسبت به تجدیدنظر در این احکام اقدام شود.

نماینده مردم تهران در مجلس یادآور شد: درخواست ما از رییس قوه قضاییه این است که این موضوع را با تدبیر بیشتری پیگیری کنند و اتهامات واهی که به فعالان سیاسی یا دانشگاهیان زده می‌شود برچیده شود.

حضرتی ادامه داد: متاسفانه حدود 27 پرونده در مورد دانشجویان و فعالان دانشجویی نیز در جریان است که شامل 60 تا 70 دانشجو می‌شود در حالیکه اگر آنها تخلفی از فعالیت‌های دانشجویی خود داشته باشند موضوع باید در کمیته انضباطی دانشگاه رفع و رجوع شود و نباید به خارج از دانشگاه کشیده شود.

 

کشور باید در فضای اعتماد و اطمینان به مسیر خود ادامه دهد 

وی یادآور شد: ما باید تلاش کنیم کشور در فضای اعتماد و اطمینان مسیر خود را ادامه دهد. از رییس قوه قضاییه هم درخواست دارم شخصا به موضوع محکومیت 7 فعال سیاسی اصلاح‌طلب که افراد خوش‌نام نیز هستند ورود کنند. ما هم در ملاقات با مقامات قضایی و سیاسی این موضوع را پیگیری خواهیم کرد تا ان‌شاءالله در مورد این حکم تجدیدنظر صورت گیرد.

نماینده مردم تهران در مجلس درباره بازداشت ساسان آقایی و یغما فشخامی نیز گفت: در مورد این دو روزنامه‌نگار هم اتهامات واهی مطرح شده که خانواده‌هایشان می‌گویند این موضوع را قبول نداریم. ما امیدواریم این سوء تفاهم در مورد آنها هم رفع شود و آنها هر چه سریعتر آزاد شوند تا هیچ روزنامه‌نگاری را در بازداشت نداشته باشیم. با توجه به وسعت نظری که وجود دارد و آزادی مطلقی که در برخی عرصه‌ها مثل تلگرام وجود دارد برازنده نیست که برای موارد کوچک زندانی داشته باشیم و بهانه به دست محافل خارجی بدهیم.