افزایش فشار لابی های مخالف رای اعتماد به وزیر پیشنهادی از یک سو و سخنرانی ضعیف وزیر پیشنهادی علوم از سوی دیگر کار غلامی را برای جلب اعتماد نمایندگان سخت تر کرد.

به گزارش مرور نیوز صبح روز یکشنبه فراکسیون های سیاسی مجلس تشکیل جلسه دادند و تصمیم نهایی در مورد وزاری پیشنهادی دولت اتخاذ شد.

بر این اساس فراکسیون نمایندگان ولایی با اجماع با رای اعتماد به غلامی وزیر پیشنهادی علوم و با اکثریت آرا با رای اعتماد به اردکانیان وزیر پیشنهادی نیرو موافقت کردند.

فراکسیون مستقلان نیز با رای اعتماد به وزرای پیشنهادی علوم و نیرو موافقت کرد.

اما در فراکسیون امید وضعیت به گونه دیگری بود در شورای مرکزی رای گیری برای اعلام موافقت، اعلام مخالفت و واگذاری تصمیم به اعضای فراکسیون، انجام شد. آرای اعلام مخالفت و آرای واگذاری رای به نمایندگان مساوی بود. با لابی و فشار طرفداران دولت شورای مرکزی فراکسیون رای اعتماد به وزیر پیشنهادی علوم را به اعضا واگذار کرد.

این امر موجب نارضایتی و اختلاف نظر در فراکسیون امید شد و لابی فراکسیون امید شامل مخالفان جدی غلامی در صحن علنی فعال شدند.

پیش از سخنرانی غلامی فضای جلسه رای اعتماد تا حدودی به نفع غلامی بود ولی سخنرانی ضعیف وزیر پیشنهادی علوم حنه را برگرداند و کار برای غلامی سخت تر شد.

در راند دوم غلامی باید تلاش بیشتری برای جلب اعتماد نمایندگان به توانایی های مدیریتی خود کند.