وزیر ارتباطات آخرین وضعیت فیلترینگ تلگرام را تشریح کرد.

به گزارش مرور نیوز، محمد جواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در حاشیه جلسه هیئت دولت با اشاره به فیلترینگ شبکه های اجتماعی در محدودیت‌هایی که با انجام این اقدام برای مردم در فضای کسب و کار به وجود آمده، اظهار کرد: عده‌ای از ظرفیت‌های خوبی که برای توسعه کسب و کار و دسترسی مردم به اطلاعات وجود دارد، سو استفاده کردند و خسارت ناشی از این اقدام هم در چند روز گذشته و آسیب‌هایی که به آرامش و زندگی مردم وارد شد، مشاهده می‌شود.

وی ادامه داد: اگر این شبکه‌های اجتماعی را مسدود می‌کردیم کاربردهای خوب آن متوقف و باعث ایجاد نارضایتی می‌شد از سوی دیگر اگر شبکه‌های اجتماعی فیلتر نمی‌شدند امنیت اجتماعی کشور به زیر سوال می‌رفت.

آذری‌جهرمی ادامه داد:‌ امنیت و دسترسی آزاد به اطلاعات به عنوان حقی برای مردم در منشور حقوق شهروندی است و دولت این مسائل را از حقوق مردم می‌داند.

وزیر ارتباطات یادآور شد:‌ دولت و شورای امنیت کشور عهده‌دار مدیریت شرایط کشور است، البته در این شورا نظرات مخالف و موافق متعددی مطرح شد و در نهایت تصمیم گرفتیم بنا بر مصلحت آرامش مردم فعالیت شبکه‌های اجتماعی متوقف شود تا امکان سواستفاده ضد انقلاب از این فضا وجود نداشته باشد.

وی بیان کرد: ممکن است شاخص‌های بورس کاهش پیدا کند و قیمت ارز و سکه افزایش پیدا کند طبیعی است مردم می‌توانند نسبت به این مسائل اعتراض خود را بیان کنند چرا که کارگزاران در هر رده‌ای خدمتگزار مردم هستند و در تلاشند مشکلات آنها را رفع کنند.

آذری جهرمی اظهار کرد: در مرحله اول در شورای امنیت کشور تصمیم بر این شد که فعالیت شبکه‌های اجتماعی به صورت موقت متوقف شود.

وی افزود: از دیروز از شورای امنیت پیگیری کردیم که بتوانیم در مناطقی که آرامش بازگشته، اجازه بدهند که فعالیت برخی از شبکه‌های اجتماعی از سر گرفته شود.

وزیر ارتباطات  تصریح کرد: با مدیر تلگرام مکاتبه و اعلام کردیم که ادامه فعالیت این شبکه در ایران منوط به حذف موارد تروریستی است.