رئیس مجلس شورای اسلامی از تخفیف مالیات برای تولیدکنندگان پژوهش محور خبر داد.

به گزارش مرور نیوز، علی لاریجانی در دیدار رئیس هیئت مدیره صندوق پژوهش و فناوری کریمه قم  با بیان اینکه صندوق های علم و فناوری باید وابستگی خود به بودجه های دولتی را کاهش دهند گفت: ارتباط دانشگاه با صنعت هنوز برقرار نشده است که برای تحقق این مسئله صندوق های علم و فناوری نقش موثری دارند.

علی لاریجانی با اشاره به اینکه در قانون برنامه ششم توسعه، بنا داریم مواردی را برای حمایت از انجام کارهای علمی و پژوهشی قرار دهیم افزود: در این برنامه در نظر داریم تولید کنندگانی که در بخش های صنعتی کارهای پژوهشی هم انجام دهند، تخفیف های مالیاتی دریافت کنند. 
وی در دیدار مدیر کل پدافند غیر عامل استان قم هم با بیان که رعایت پدافند غیر عامل در عرصه های مختلف اولویت بندی شود گفت: تلاش درحوزه سایبری، بافت فرسوده و آسیب های اجتماعی را جزو اولویت های کاری خود قرار دهید. 
نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به ویژگی های قم حاشیه نشینی را یکی از آسیب های اجتماعی این شهر دانست و افزود: مهاجرت در استان های دیگر از روستا به شهر است اما در قم از استان های دیگر به قم می آیند؛ بنابراین باید در این خصوص تمهیداتی اندیشیده شود تا مهاجرت به قم منجر به گسترش حاشیه نشینی نشود.
علی لاریجانی  همچنین در دیدار مدیرعامل شرکت مخابرات استان قم هم بر تسهیل سرمایه گذاری در فناوری نوین ارتباطی برای تحقق کامل دولت الکترونیک تاکید کرد. 
دهناد مدیر عامل مخابرات استان هم در ابتدای این دیدار هم با بیان اینکه یک میلیون و سیصد و سی هزار سیمکارت همراه اول در قم به فروش رسیده است گفت: صدو ده  روستای قم اینترنت خانگی دارند و پنجاه و یک  دفتر آی سی تی هم در بخش ها و روستاهای استان فعال هستند