به همت پایگاه شهیدان چاووشی شهرداری ناحیه 2 مراسم سنتی پرده خوانی و نقالی هر شب از ساعت 17 تا 18 عصر با اجرای مرشد میرزاعلی در بلوار کشاورز، تقاطع خیابان فلسطین اجرا می شود.

به گزارش مرور نیوز به نقل از روابط عمومی  منطقه 6 ، محمود افراخته مسئول عقیدتی و نظارت بسیج منطقه 6 گفت: به همت پایگاه شهیدان چاووشی مراسم سنتی پرده خوانی و نقالی هر شب از ساعت 17 تا 18 عصر با اجرای مرشد میرزاعلی در بلوار کشاورز، تقاطع خیابان فلسطین اجرا می شود.

شهردار ناحیه 2 منطقه  با اعلام این خبر خاطر نشان کرد: به مناسبت ایام سوگواری سالار شهیدان حضرت ابا عبدالله الحسین (ع) مراسم پرده خوانی و نقالی قیام عاشورا، با حضور مرشد میرزا علی، پیشکسوت نقالی وتعزیه تا شب سوم شهادت امام حسین (ع) در بلوار کشاورز، تقاطع خیابان فلسطین اجرایی می شود.

وی از ساخت سقاخانه در این محل خبر داد و گفت: مراسم پرده خوانی و نقالی در فضایی با دکور سنتی اجرایی می شود، ما با ساخت سقاخانه، چایخانه و حوض آبنما آماده پذیرایی از عزاداران حسینی هستیم.به گفته افراخته، این مراسم شامل دمام زنی، سنج و طبل زنی است که با اجرای مرشد میرزا علی اجرا می شود. برپایی ایستگاه صلواتی و پخش نذورات مردمی از دیگر بخش های این ویژه برنامه است.

افراخته افزود: این مراسم به منظور احیای ارزش های فرهنگ عاشورایی و در راستای ضرورت زنده نگه داشتن سنن ملی – مذهبی  و با هدف شناساندن وقایع کربلا و شخصیت های دخیل در آن هر شب از ساعت 17 تا 18 اجرا می شود.

از جمله این پرده خوانی ها می توان به پرده خوانی  "شهادت حضرت علی اکبر (ع)"،  "طفلان مسلم" "حضرت زینب(س)" و " مصیبت حضرت رقیه(س)" اشاره کرد که در این ایام اجرا می شود.وی یادآور شد: در دهه دوم  و سوم ماه محرم نیز مراسم تعزیه خوانی به مدت پنج شب اجرا می شود و تاقبل از اربعین حسینی نیز مراسم تئاتر خیابانی با موضوع عاشورایی خواهیم داشت.