خانه سلامت سرای محله نظامی گنجوی به مناسبت روز ایدز در ماه آذر اقدام به برگزاری کلاس آموزشی بیماریهای منتقله از راه خون جهت شهروندان محله نمود.

 به گزارش مرور نیوز، کارشناس سلامت   اظهار داشت : کارگاه آموزشی پیشگیری از ایدز به همت سرای محله نظامی گنجوی  در سرای نظامی  برگزار گردید.

دراین کارگاه بانوان محله  ضمن فراگیری راههای پیشگیری از ایدز نحوه صحیح برخورد با بیماری  را نیز فراگرفتند.

این کارگاه  آموزشی با هدف بالا بردن سطح آگاهی شهروندان محله  نسبت به ویروس HIV و بیماری ایدزو نیز  تربیت و آموزش نیروههای  جوان بعنوان سفیران بشردوستی  انجام شد.
دکتر آبافت مدرس این کارگاه گفت :  در کارگاه آموزشی پیشگیری از ایدز شهروندان محله  از آموزش‌های لازم  در زمینه این بیماری بهره‌مند و با این بیماری آشنا می‌شوند.

وی  افزود: بیماری ایدز یک بیماری ناشناخته محسوب می‌شود که آسیب‌پذیری و انتشار آن به شدت بالا است که طی دو سال اخیر، بیشترین دلیل انتشار آن تزریق مشترک بین معتادان بوده است.

این مدرس  بیان کرد: در ماه آتی با همکاری مدارس ناحیه 5  کارگاه آموزشی پیشگیری از ایدز در نیز مدارس و برای دانش‌آموزان دختر و پسر برگزار می‌شود تا میزان آگاهی و سطح اطلاعات آنان در زمینه این بیماری افزایش یابد چرا که اطلاعات دانش‌آموزان در زمینه راه‌های انتقال این بیماری پایین است.