از مجموع یک میلیون و ۵۵۱ هزار و ۴۵۱ خانوار استان فارس تاکنون بیش از ۲۵۱ خانوار آمار و اطلاعات خود را در سامانه ثبت‌نام اینترنتی سرشماری نفوس و مسکن ثبت کرده‌اند.

به گزارش مرورنیوز، سرشماری نفوس و مسکن سال 95 در دو مرحله اینترنتی و الکترونیکی (حضوری) برگزار می‌شود که مرحله اینترنتی این سرشماری از 3 تا 24 مهرماه و مرحله حضوری از 25 مهرماه تا 25 آبان‌ماه برگزار می‌شود.

بر اساس اعلام ستاد مرکزی سرشماری نفوس و مسکن سال 95 در استان فارس از مجموع یک میلیون و 551 هزار و 451 خانوار استان فارس تاکنون 251 هزار و 210 خانوار آمار و اطلاعات خود را در سامانه ثبت‌نام اینترنتی سرشماری نفوس و مسکن ثبت کرده‌اند.

در جدول رده‌بندی استان‌ها، استان فارس در بین استان‌های بزرگ کشور رتبه نخست و در رتبه‌بندی کشوری در رده هشتم میزان مشارکت قرار دارد.

در کل کشور 12 درصد خانوارها در ثبت‌نام اینترنتی مشارکت داشته‌اند که معادل 13.03 درصد جمعیت کشور است. میزان مشارکت خانوارهای استان فارس 16.19 درصد معادل 18.13 درصد جمعیت استان بوده است که از میانگین کشوری بالاتر است.

شهرستان‌های رستم، زرین‌دشت و فسا به ترتیب بیشترین مشارکت را در سرشماری اینترنتی داشته‌اند. شهرستان‌های شیراز، سروستان و مرودشت نیز به ترتیب کمترین میزان مشارکت را در بین شهرستان‌های استان به خود اختصاص داده‌اند.

سرشماری حضوری نفوس و مسکن از 25 مهرماه کلید می‌خورد که براساس اعلام ستاد سرشماری استان فارس برای سرشماری حضوری به ازای هر 1300 خانوار یک مامور سرشماری در نظر گرفته شده است. در بین سوالات سرشماری هیچ سوالی در مورد درآمد و دارایی افراد پرسیده نمی‌شود و همه اطلاعات این سرشمای به صورت محرمانه است و در اختیار هیچ شخصی قرار نمی‌گیرد بنابراین مردم با اطمینان خاطر اطلاعات خانوار را ارائه دهند.