رئیس کمیته جست‌وجوی مفقودین ستادکل نیروهای مسلح کشوربا اشاره به نفوذ ورخنه فرهنگی دشمن گفت: نفوذ فرهنگی دشمن یک توهم نیست بلکه جدی است و مسوولان نسخه‌های فرهنگی را متناسب با نیاز جامعه بپیچند.

به گزارش مرور نیوز، سردار باقرزاده در مراسم سالروز تأسیس بسیج مستضعفین و در اجتماع بزرگ بسیجیان در پارسیان گفت: در میان مجموعه عناصری که در بسیج مطرح است وبسیج با آن شناخته می شود، مجموعه ارزش ها و فضائل وخصوصیاتی که بسیج دارد یک خصوصیت بیشتر از بقیه به آن تأکید می شود، آمادگی بسیج است.

باقرزاده به رجز خوانی حضرت علی اکبر(ع) در روز عاشورا اشاره و اظهار کرد: جنگ که شروع شود حقیقت‌ها معلوم و میزان صداقت‌ها مشخص می‌شود و کسانی هستند که خود را حزب‌اللهی و بسیجی می‌خوانند و در صحنه بحران و نبرد کسی که سینه سپر می‌کند صداقت و اخلاصش نمایان می‌شود.

وی آمادگی را یک بصیرت دانست و افزود: کسانی می‌وانند واکنش سریع انجام دهند که غافلگیر نشوند. دشمن در عرصه‌های اقتصادی، فرهنگی، سیاسی و اجتماعی همواره به دنبال این است که ما را غافلگیر و سست کند تا از اهدافمان مقدس‌مان دست برداریم.افرادی که نسبت به شرایط زمان بصیرت داشته باشند مورد هجوم حوادث قرار نخواهد گرفت و تهاجم فرهنگی که زیاد مطرح می‌شود نشان از این دارد که ما عالمانه با آن برخورد نکرده‌ایم.

سردار باقرزاده به آسیب‌های وارد شده در حوزه فرهنگ اشاره و اظهار کرد:در حوزه فرهنگ صدمات زیادی به ما وارد شده است.

وی با توصیه به بسیجیان برای ورود به حوزه فرهنگ گفت: نسخه‌ای که برای کار فرهنگی پیچیده می‌شود باید متناسب با نیاز جامعه باشد و دولت و مسوولین دستگاه‌های فرهنگی باید توجه داشته باشند که در کار فرهنگی باید مثل یک پزشک دلسوز عمل کنند.

وی آمادگی بسیجیان را منوط به بصیرت دانست و افزود: برای اینکه نسبت به حوزه پیرامونی خود آمادگی و آگاهی داشته باشیم باید بصیرت را پیشه خود کنیم وانحرافات را تشخیص دهیم و نسبت به مسائل تیزبین باشیم و نه ریزبین.

سردار باقرزاده گفت: دشمنان اسلام توانستند با استفاده از دو عنصر غرور وغلفت جریان‌های فرقه‌ای داعش را به وجود بیاورند که مسلمان را در مقابل مسلمان قرار دهند و سرمایه‌های انسانی و فکری و اجتماعی یک جامعه را از بین ببرند.