دبیر جشن حافظ از برگزاری این جشنواره به صورت آنلاین در سال جاری خبر داد.

به گزارش مرور نیوز، امید معلم دبیر بیستمین جشن «حافظ» گفت: جشن حافظ امسال قرار است بیستمین سال را تجربه کند اما امسال این جشن برای حفظ سلامت مردم و هنرمندان به صورت آنلاین برگزار می شود.

دبیر جشن حافظ درباره این تصمیم گفت: در سالی که اتفاقات مختلفی در کشور از جمله شیوع بیماری کووید ۱۹ پیش آمده که بسیاری از رویداد‌های مهم سینمایی در جهان را هم تحت‌تاثیر خودش قرار داده است و بسیاری از سینما‌ها تعطیل و بسیاری از جشنواره‌ها لغو شده‌اند، جشن حافظ هم از این قاعده مستثنی نیست اما امسال به جای اینکه جشن را به طور کلی لغو و به سال آینده موکول کنیم، تصمیم گرفتیم که جشن به شکل آنلاین برگزار و نامزد‌ها و برگزیدگان به شکل اینترنتی اعلام شوند.

معلم ادامه داد: امسال می‌خواهیم شکل جدیدی از برگزاری را تجربه کنیم و امیدواریم با مشارکت خیلی خوب مردم و همراهی هنرمندان که همیشه به جشن حافظ لطف دارند، یک اتفاق تازه رقم بخورد و بتوانیم جشن آنلاین را هم برای اولین بار تجربه بکنیم.

دبیر جشن حافظ درباره تغییرات جشن بیستم گفت: به احتمال زیاد در بعضی رشته‌ها و جوایز تغییراتی خواهیم داشت که طی روز‌های آینده اخبارش منتشر می‌شود. اصل برای ما این است که سلامتی مردم و هنرمندان با جشن حافظ به خطر نیفتد. در نتیجه این تصمیم را گرفتیم و در بخش‌های مختلف سعی می‌کنیم با شکل متفاوت برگزاری با هیجان و پرشوری را که همواره در این جشن بوده، حفظ و به فضای مجازی بیاوریم.