استاندار گلستان با اشاره به نقش هنر در نشان دادن ظرفیت‌های دفاع مقدس، بر لزوم بهره‌مندی هرچه بیشتر از ظرفیت و زبان هنر برای بیان ویژگی‌ها و ایثارگری‌های رزمندگان دفاع مقدس تاکید کرد.

به گزارش مرور نیوز، حسن صادقلو در اختتامیه نخستین جشنواره فیلم کوتاه عشق و ایثار استان گلستان در گرگان اظهار کرد: اگر چه تلاش فراوانی در این بخش انجام شده و تولیدات فاخری هم تولید و به نمایش درآمد اما ظرفیت فرهنگ ناب دوران باشکوه دفاع مقدس بسیار بیشتر از این تولیدات است و کوششی بیشتر و همتی متعالی‌تر در راستای رسیدن به اهداف را می‌طلبد. یکی از مسئولیت‌های مهمی که هنرمندان در مسیر انتقال ارزش‌های دفاع مقدس می‌توانند بر عهده بگیرند، تلاش برای تبدیل دفاع هشت ساله به یک مکتب جریان‌ساز در تاریخ انقلاب اسلامی برای انتقال به نسل‌های آینده است و اگر برای رسیدن به این هدف برنامه‌ریزی نشود، شکوه فداکاری‌ها و ایثارگری‌های بی‌سابقه رزمندگان نبرد حق علیه باطل در میان صفحات تاریخ به فراموشی سپرده خواهد شد که نمونه تاریخی این تلاش موثر تبدیل حادثه کربلا به مکتبی تاریخ‌ساز و تحول‌آفرین با روشنگری‌های حضرت زینب (س) است.

وی گفت: عده‌ای گمان می‌کنند که هنر با ارزش‌ها تضادی تاریخی دارد اما این تصور از اساس غلط و اشتباه است و نتیجه این باور می‌تواند به بهره نگرفتن از عنصر موثر هنر برای انتقال ارزش‌ها و آرمان‌ها منجر شود.

آیین اختتامیه نخستین جشنواره ملی فیلم کوتاه «عشق و ایثار» در راستای اجلاسیه چهار شهید گلستان و با حضور هنرمندان برجسته کشوری در گرگان برگزار شد.

در این مراسم تعدادی از هنرمندان سینما و تلویزیون از جمله محمود پاک نیت، مهوش صبرکن، بهرام توکلی، علی اوسیوند، رامین راستاد، عبدالرضا اکبری و تعدادی از تهیه کنندگان و کارگردانان استانی و کشوری حضور داشتند.

در پایان از برگزیدگان جشنواره و تعدادی از خانواده‌های شهدای استان گلستان تقدیر شد.