شورای پروانه نمایش فیلم‌های سینمایی پروانه نمایش فیلم سینمایی آتابای به تهیه کنندگی و کارگردانی نیکی کریمی را صادر کرد.

به گزارش مرور نیوز به نقل از روابط عمومی سازمان امور سینمایی و سمعی بصری، شورای پروانه نمایش فیلم‌های سینمایی در جلسه اخیر با صدور پروانه نمایش برای فیلم‌های «مامان» به تهیه کنندگی مجید برزگر وکارگردانی آرش انیسی و «آتابای» به تهیه کنندگی و کارگردانی نیکی کریمی موافقت کرد.

«مامان» روایتی از خانواده‌ای است که زمان جنگ از آبادان مهاجرت می‌کنند و به این ترتیب سه دوره از زندگی شخصیت مامان را می‌بینیم. رویا افشار نقش‌آفرین اصلی این فیلم است.

فیلم سینمایی آتابای فیلمی با بازی سحر دولتشاهی، هادی حجازی‌فر و جواد عزتی، یک درام عاشقانه به کارگردانی و تهیه‌کنندگی نیکی کریمی و نویسندگی هادی حجازی‌فر محصول سال ۱۳۹۸ است.

 در خلاصه فیلم «آتابای» آمده است: آتابای به همراه پدر و برادرزاده‌‌اش در حوالی خوی زندگی می‌‌کنند. او سال‌‌ها پیش دانشجوی معماری بوده است اما به خاطر مشکلات روحی ناشی از عشق نافرجام در دوران دانشگاه ترک تحصیل کرده و به روستای محل تولدش بازگشته است. آتابای در لغت به معنای شخص بزرگ و مالدار، بزرگمرد و نام یکی از طوایف بزرگ ترکمن است.

سایر عوامل فیلم سینمایی «آتابای» عبارتند از:

کارگردان: نیکی کریمی، مدیر فیلمبرداری: سامان لطفیان، تدوین: حسین جمشیدی گوهری، موسیقی: حسین‌ علیزاده، طراحی و ترکیب صدا: علیرضا علویان، مدیر صدابرداری: کامران کیان‌ارثی، طراحی صحنه و لباس: اصغر نژادایمانی، طراح چهره‌پردازی: ایمان امیدواری، مدیر تولید: حسن مصطفوی، مجری طرح: سعید پاکستانی، جلوه‌های بصری: امین پهلوان‌زاده کامیار شفیع‌پور، جلوه‌های ویژه میدانی: ایمان کرمیان، منشی صحنه: غزل رشیدی، عکس: امید صالحی، مشاور رسانه: فرنوش آباء، دستیار کارگردان و برنامه‌ریز: ایمان توکلی، فیلمنامه: هادی حجازی‌فر، تهیه‌کننده: نیکی کریمی.