فروش سینمای ایران از ابتدای سال تاکنون از ۳۰۰ میلیارد تومان فراتر رفت. نخستین‌بار است که میزان ریالی گیشه سینماها به این رقم دست پیدا می کند.

به گزارش مرور نیوز، انتظار می‌رفت که با عادی‌شدن شرایط ناشی از ترس کرونا، سینمای ایران در حدفاصل خرداد تا مرداد امسال به این رقم برسد، اما طولانی شدن ناآرامی‌ها سبب شد تا سینمای ایران در یک بازه ۲۵۴ روزه به گیشه ۳۰۰ میلیارد تومانی برسد.

در هشت ماه گذشته، ۹ میلیون و ۷۲۶ هزار نفر به سینما رفتند و توانستند در ۴۴۷ هزار سانس، گیشه ۳۰۰ میلیاردی را تا به اینجا رقم بزنند.

و اما پرفروش‌ترین فیلم امسال، کمدی انفرادی است که با جذب ۲ میلیون و ۳۳۰ هزار مخاطب، گیشه ۷۴ میلیارد و ۱۰۰ میلونی را برای خود رقم زد.

سگ‌بند با ۱ میلیون و ۳۰۱ هزار مخاطب، پسر دلفینی با ۷۱۴ هزار، تی‌تی با ۶۴۵ هزار، علف‌زار با ۶۳۳ هزار، ابلق با ۶۱۳ هزار و دوزیست با ۵۸۹ هزار مخاطب، جدول پرمخاطب‌ترین فیلم‌های سال ۱۴۰۱ تا به امروز را تشکیل می‌دهند.

آخرین‌بار، در اسفند ۹۸ بود که سینمای ایران موفق شد با متوسط قیمت بلیت ۱۱ هزار و ۴۰۰ تومان، ۳۰۰ میلیارد تومان بفروشد.

سینمای ایران در سال ۹۹، ۹ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان فروخت، در سال ۱۴۰۰ به فروش ۱۵۹ میلیارد تومانی نائل آمد و امروز که ۲۵۴ روز از سال ۱۴۰۱ می‌گذرد، توانسته فروش خود را به ۳۰۰ میلیارد تومان برساند.