«سنجرخان» به کارگردانی محمدحسین لطیفی، فصل پنجم سریال «نون خ» به کارگردانی سعید آقاخانی، «رستگاری» به کارگردانی مسعود ده‌نمکی، «آقای قاضی2» به کارگردانی سجاد مهرگان و «مهیار عیار» به کارگردانی سیدجمال سیدحاتمی به عنوان گزینه‌‌های پخش در ایام باقی مانده از سال جاری و همچنین رمضان و نوزوز 1403 یاد شده است.

به گزارش مرور نیوز، تلویزیون این روزها در تدارک تهیه و تولید سریال‌هایی برای پخش در ایام نوروز و رمضان پیش رو است که در سال‌های گذشته هرکدام از این مناسبت‌ها، فرصتی ویژه برای تولیدات تلویزیونی محسوب می‌شد. از ابتدای سال جاری برخی از سازندگان آثار از زمان پخش احتمالی سریال‌های تلویزیون خبر داده‌اند. برخی گزینه‌های پخش در ماه رمضان و نوروز 1403 با طی مراحل پس تولید به قطعیت رسیده‌اند و برخی دیگر همچنان مراحل تولید و تصویربرداری را دنبال می‌کنند.

«سنجرخان» به کارگردانی محمدحسین لطیفی، فصل پنجم سریال «نون خ» به کارگردانی سعید آقاخانی، «رستگاری» به کارگردانی مسعود ده‌نمکی، «آقای قاضی2» به کارگردانی سجاد مهرگان و «مهیار عیار» به کارگردانی سیدجمال سیدحاتمی به عنوان گزینه‌‌های پخش در ایام باقی مانده از سال جاری و همچنین رمضان و نوزوز 1403 یاد شده است.

حسین جلالی تهیه‌کننده سریال سنجرخان به تازگی در اظهاراتی اعلام کرده که این سریال با عبور از مراحل پایانی پس‌تولید به جدول پخش زمستانی تلویزیون برسد.

در این مجموعه محمود پاک‌نیت به عنوان حاکم سنندج حضور دارد و نام کاراکترش شریف‌الدوله است. احمد نجفی به عنوان فرمانده قوای روس، جلیل فرجاد در نقشِ آیت‌الله شریعتمدار (یکی از روحانیون سنی منطقه)، پیام دهکردی خلیل‌خان برادر سنجرخان، علی اوسیوند پیشکارِ حاکم سنندج (آصف دیوان)، فاطمه شکری (ندیمه زنِ سنجرخان)، حمیدرضا نعیمی (رضا خان)، قطب‌الدین صادقی سردار رشید و ناظر کیفی پروژه و  همچنین حسن ترّقی (فیض‌الله خان)، شیما ملایی (زنِ سنجرخان)، لیلی سعیدی (زن خلیل‌خان)، سودا قنبری (زن برادر سنجرخان)، زاهد زندی (برادر دیگر سنجرخان) و تارا قبادی (زن دوم سنجرخان) به عنوان بازیگران بومی در این سریال تلویزیونی حضور دارند. 

همچنین سری جدید سریال «نون‌خ» که به تازگی تولید خود را آغاز کرده قرار است برای ایام نوروز و رمضان روی آنتن شبکه یک سیما برود. همچنین خبرهایی به گوش می‌رسد که فصل جدید سریال «آقای قاضی» به زودی وارد چرخه تولید خواهد شد. 

این روزها البته «مهیار عیار» شبکه دو روزهای تولید خود را در شهرک غزالی می‌گذراند؛ سریالی که تهیه‌کننده‌اش اعلام کرده در تلاش‌اند به آنتن ماه رمضان برسانند.

در این سریال که داستان آن در دوران صفویه روایت می‌شود، کامران تفتی، متین ستوده، بهنام تشکر، سیامک انصاری، رامین ناصرنصیر، جواد انصافی و ...   نقش آفرینی می‌کنند. طبق اعلام عوامل سازنده، تصویربرداری این سریال 30 قسمتی، تا اسفند تمام شده و برای پخش از تلویزیون در ماه رمضان و نوروز آماده می‌شود. 

از طرفی دیگر نام سریال جدید مسعود ده نمکی تحت عنوان «رستگاری» به گوش می‌رسد که ویژه ایام ماه رمضان و با فضای ماورایی به آنتن خواهد رسید. روزهای تصویربرداری را می‌گذراند؛ محمود پاک‌نیت، علیرضا استادی، حمیدرضا هدایتی، رامین راستاد و مهدی سلوکی، حسن اسدی، نیما شاهرخ‌شاهی و کاوه سماک‌باشی از جمله بازیگران این مجموعه به شمار می‌رود.