شهید علی زنجانی ارادت خاصی به حضرت زهرا داشت و مرتب به همسرش تاکید می‌کرد که هر وقت گرفتار شد، نماز استغاثه به حضرت زهرا را بخواند و دلتنگی و مشکلاتش را به حضرت بگوید.

به گزارش مرور نیوز، کتاب «عطر پیراهن تو» خاطرات سیده دعاء زلزلی همسر شهید سیدعلی زنجانی در جمع دانش آموزان دختر رونمایی شد.

در این مراسم که توسط انتشارات خط مقدم ناشر کتاب و به همت اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش آموزان خراسان رضوی برگزار شد، مریم عرفانیان نویسنده کتاب در جمع دانش آموزان حاضر شد و به گفت‌وگو پیرامون کتاب پرداخت.

این نویسنده در این جلسه درباره شخصیت شهید سید علی زنجانی گفت: این شهید یک روحانی دو تابعیتی بود که پدرش ایرانی و مادرش اهل لبنان بود. این شهید مدتی در ایران و در شهر قم برای تحصیلات حوزوی زندگی کرد. بعد از آن با سیده دعا زلزلی ازدواج کرد.

وی افزود: این شهید بعد از مدتی تصمیم به کار فرهنگی در سوریه گرفت و در همانجا بود که بعد از شهادت حاج قاسم به شهادت رسید.

عرفانیان اظهار داشت: شهید علی زنجانی ارادت خاصی به حضرت زهرا داشت و مرتب به همسرش تاکید می‌کرد که هر وقت گرفتار شد، نماز استغاثه به حضرت زهرا را بخواند و دلتنگی و مشکلاتش را به حضرت بگوید. شروع کتاب هم با نماز خواندن دعاء، همسر شهید، شروع می‌شود که در آن به حضرت زهرا استغاثه می‌کند.

نویسنده کتاب «عطر پیراهن تو» گفت: کتاب از کودکی همسر شهید شروع می‌شود و نکته جالب این است که به جنگ 33 لبنان هم پرداخته شده که در لبنان به حرب تموز معروف است.

وی افزود: سید علی یک روحانی بسیار خوش سیما و در عین حال بسیار خوش اخلاق بود و رفتار خوب او باعث جذب افراد زیادی می‌شود و با اینکه روحانی بود در عین حال ورزشکار خوبی هم بود و ورزش‌های رزمی می‌پرداخت.

مریم عرفانیان گفت: من امسال 3 کتاب به چاپ رساندم. اما نگاه نکنید من امسال 3 کتاب جدید دارم هر کدام از این کتاب‌ها یک قصه دارند که هر کدام به چند سال قبل بر می‌گردند و عطر پیراهن تو دو سال نوشتنش طول کشید و دو سال هم چاپش.

مراحل تولید این کتاب، شرایط سخت جمع آوری اطلاعات و مصاحبه با خانواده شهید به دلیل حضور در دو کشور مختلف از دیگر موضوعاتی بود که این نویسنده در قالب انتقال تجربه برای دانش آموزان بیان کرد.

این رونمایی به جهت ترغیب دانش آموزان برای حضور در فضای نویسندگی با موضوعات مرتبط با شهدا، با یک کارگاه نویسندگی دانش آموزی همراه شد که استقبال بسیار خوبی از آن صورت گرفت.

در حاشیه این مراسم ضمن خوانش بخش‌هایی از کتاب توسط دانش آموزان، تصویر شهید سید علی زنجانی توسط یکی از دانش آموزان نقاشی و به مجموعه خط مقدم هدیه شد.

کتاب «عطر پیراهن تو» در 232 صفحه توسط خط مقدم به بازار نشر رسیده است.