رئیس رسانه ملی در پیامی درگذشت استاد ناصر طهماسب دوبلور توانا و پیشکسوت کشورمان را تسلیت گفت.

به گزارش مرور نیوز، متن پیام رئیس رسانه ملی بدین شرح است: «انالله و اناالیه راجعون درگذشت استاد ناصر طهماسب، صاحب صدای جادویی و دلنشین و به یاد ماندنی سال‌های طولانی در رادیو و تلویزیون تلخ است.

مرحوم طهماسب چه در بازیگری و چه در صداپیشگی، هنرمندی توانمند بود و مستند‌های فراوانی با دم گرم او، دیدنی و شنیدنی شدند.

فقدان این چهره تاثیرگذار هنر دوبله را به خانواده آن مرحوم، دوستان و جامعه هنری تسلیت می‌گویم. پیمان جبلیرئیس سازمان صدا و سیما» ناصر طهماسب در سن ۸۴ سالگی درگذشت.

او دوبله را به صورت حرفه‌ای از اوایل دهه ۱۳۴۱ آغاز کرد. طهماسب افزون بر گویندگی نقش‌های اول، در فیلم‌های سینمایی و مجموعه‌های تلویزیونی زیادی به عنوان مدیر دوبلاژ و سرپرست گویندگان فعالیت داشته است.

صدای طهماسب یادآور نقش آفرینی بازیگران بزرگی مانند هارولد لوید، هنری فوندا، آنتونی پرکینز، جک نیکلسون و دیوید جانسن است. همچنین به یادماندنی‌ترین نقش‌هایی که او گویندگی آن‌ها را به عهده داشته است عبارتند از: فرمانده کسلر در سریال ارتش سری و ابوالفتح با بازی علی نصیریان در سریال هزاردستان اثر علی حاتمی و یوگی در کارتون یوگی و دوستان و جانی سکا در نقش بلال در فیلم محمد رسول الله.طهماسب در سال ۱۳۶۳ اولین بار، بازیگری را در فیلم راه دوم تجربه کرد. او سپس سال ۸۵ در سریال مرگ تدریجی یک رویا برای تلویزیون بازی کرد.