سرپرست تبلیغات اسلامی هرمزگان گفت: کشور ایران اسلامی در زمینه امنیت، حرف اول را در منطقه و جهان می‌زند، بایستی تمامی فعالیت‌های فرهنگی اجتماعی به سمت امنیت پایدار سوق داده شود.

به گزارش مرور نیوز، حجت الاسلام علی اکبر انصاری راد ظهر امروز در نشست مشترک با سروان کمالی معاونت اجتماعی مرزبانی استان هرمزگان اظهارداشت: زمینه همکاری خوبی برای انجام فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی به صورت دوجانبه فراهم شده که می‌تواند در جهت کاهش و رفع آسیب‌های اجتماعی موثر باشد.

وی بیان‌داشت: کشور ایران اسلامی در زمیه امنیت، حرف اول را در منطقه و جهان می‌زند، بایستی تمامی فعالیت‌های فرهنگی اجتماعی به سمت امنیت پایدار سوق داده شود.

سرپرست تبلیغات اسلامی هرمزگان، امنیت بی نظیر در کشور را مرهون زحمات و تلاش‌های شبانه روزی و بی دریغ مرزبانان، نیروی انتظامی و سایر دستگاه‌های امنیتی دانست.

حجت الاسلام انصاری راد گفت: موفقیت در بعد فرهنگی و اجماعی نیازمند فعالیت‌های خوب مرزبانان است، به همین دلیل تفاهم‌نامه‌ای منعقد و مفاد آن اجرایی می‌شود.

وی ابرازداشت: سامانه سجام در استان هرمزگان راه‌اندازی و تا کنون 550 مبلغ در این سامانه ساماندهی شده و تمامی فعالیت‌ها و برنامه‌های آنان رصد، بررسی و سپس به مرکز ارسال می‌شود.

سرپرست تبلیغات اسلامی هرمزگان با بیان اینکه ظرفیت کلان این اداره‌کل در حوزه فعالیت‌های دینی مبلغان است تصریح‌کرد: ظرفیت شبکه تبلیغی یک ظرفیت منسجم و تاثیرگذار بوده که در کنار هیئات مذهبی می‌تواند ما را در رسیدن به اهداف فرهنگی یاری دهد.

حجت الاسلام انصاری راد از فعالیت 1400 هیئت مذهبی در مناسبت‌های مختلف ملی مذهبی در سطح استان خبرداد و گفت: همچنین بیش از 70 کانون فرهنگی در سطح مساجد در استان درحال فعالیت‌های فرهنگی دینی هستند.

وی از ساماندهی 1800 مداح و ذاکر اهل بیت(ع) در سامانه طوبی خبرداد و گفت: مداحان و ذاکران اهل بیت(ع) از سرمایه‌های انسانی سازمان تبلیغات اسلامی هستند که در مناسبت‌های مختلف مذهبی با حضور در مراسمات به مدح و ثنای ائمه معصومین (ع) می‌پردازند و نقش مهمی در اشاعه و تروج فرهنگ اهل بیت(ع) دارند، بنابراین ساماندهی این قشر از جامعه امری ضروری است.

سرپرست تبلیغات اسلامی هرمزگان با اشاره به نقش قرآن و آموزه‌های قرآنی در مصونیت افراد از آسیب‌های اجتماعی بیان‌داشت: در استان هرمزگان بیش از 230 موسسه و خانه قرآن روستایی تحت نظر اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان فعالیت‌های قرآنی انجام می‌هند و نقش بسزایی در تربیت قرآنی جامعه هدف دارند.

وی از جمعیت بانوان فرهیخته هرمزگان به‌عنوان دیگر ظرفیت‌های تبلیغات اسلامی استان نام برد و گفت: این جمعیت در هر شهرستان 50 نفر عضو دارد که در مجموع 500 الی 600 نفر از اعضای آن در حوزه بانوان فعالیت کرده و به رصد آسیب‌ها در این حوزه می‌پردازند.

حجت الاسلام انصاری راد، سایت فرهنگی و اطلاع رسانی تبیان هرمزگان و فعالیت در فضای مجازی را یکی دیگر از ظرفیت‌های تبلیغات اسلامی هرمزگان ذکرکرد و گفت: کاربران زیادی از محتوا و مطالب منتشر شده در این سایت فرهنگی با صفحات تخصصی بهره می‌برند به طوری که روزانه بیش از 2 هزار نفر از این سایت بازدید می‌کنند.

سرپرست تبلیغات اسلامی هرمزگان در پایان سخنان خود اذعان‌داشت: این اداره‌کل همچنین یک سایت خبری با عنوان ido طراحی کرده که روزانه اخبار فعالیت‌ها و برنامه‌های این سازمان و دفاتر شهرستانی را منتشر می‌کند.

سروان کمالی معاون اجتماعی مرزبانی استان هرمزگان نیز در این نشست، گفت: آموزش‌های لازم در خصوص آسیب‌های مناطق نظیر قاچاق سوخت، مواد مخدر به مرزنشینان و صیادان ارائه می‌شود.

وی افزود: تفاهم‌نامه‌ای نیز با آموزش و پرورش با هدف ارائه آموزش‌های لازم در خصوص بیان معضلات و پیامدهای استفاده مشروبات الکلی و مواد مخدر صنعتی منعقد شده است.

معاون اجتماعی مرزبانی استان هرمزگان بیان‌کرد: دشمن قبل از اینکه مردان را به مصرف مواد مخدر مبتلا کند، در زنان را به عنوان کانون خانواده‌ها رسوخ می‌کند، هدف اصلی ما از انجام فعالیت‌های فرهنگی، کاهش و رفع آسیب‌های اجتماعی است.