ایرج طهماسب پس از گمانه‌زنی‌های فراوان و مشخص نشدن تاریخ قطعی پخش، خیلی ناگهانی شبِ گذشته به شبکه نسیم آمد.

به گزارش مرور نیوز،  ایرج طهماسب شبِ گذشته با «بچه» و «پشه» به تلویزیون آمد که در چند سال اخیر جزو عروسک‌های خاطرانگیز در رسانه شده‌اند. اما وقتی به آقای مجری (طهماسب) نگاه می‌کنیم حتماً دلمان برای کلاه قرمزی و پسرخاله تنگ می‌شود! اما چرا نیستند؟

حمید جبلی هنرمند خاطرانگیز سینما و تلویزیون مدتی است که با ایرج طهماسب فعالیتی نداشته؛ اگرچه گفته می‌شد این دو با هم در قهر و درگیری‌های این چنینی به سر می‌برند اما حضور چندی پیش ایرج طهماسب در سالن تئاتر و تماشای اثر جدید «جبلی» گویای این بود که تمام این حرف و حدیث‌ها شایعه است. 

به هر حال او مدت زیادی است از فضایِ بازیگری، صداپیشگی عروسک و بخش‌های این‌چنینی دور مانده و مشخص نیست حمید جبلی که نوستالژی بسیاری از مخاطبان است با چه اثری به تلویزیون، سینما و یا نمایش‌خانگی برمی‌گردد؟ یا کماکان ترجیح می‌دهد گهگاهی برای تئاتر بنویسد و به شاخه‌های هنری دیگر خود بپردازد. 

با این اوصاف، ایرج طهماسب شبِ گذشته با عروسک‌های «مهمونی» نمایش‌خانگی به تلویزیون آمد. پشه و بچه که هم برای کودکان جذاب‌اند و هم بزرگسالان؛ البته باید دید که چقدر دستِ طهماسب را برای شوخی کردن و ایجاد موقعیت‌های طنز و شاد باز گذاشته‌اند. در قسمت اول هم پشه که کاظم سیاحی صداپیشه اوست و هم بچه که هوتن شکیبا به جای آن صحبت می‌کند با تکیه کلام‌ها و ویژگی‌های اصلی شخصیتی‌شان روی آنتن هنرنمایی کردند و خبری از «سانسور» نبود. 

همان نکته‌ای که باز در آستانه حضور برنامه ایرج طهماسب در تلویزیون به این نکته هم پرداخته بودند که «مهمونی» یا «مهمانی» این روزهای تلویزیون با سانسورهای متعددی مواجه خواهد شد. در قسمت اول که چنین ندیدیم. طهماسب مثلِ همیشه سعی کرد در قسمت ابتدایی برنامه‌اش به نوعی با نمایش کاراکترهای عروسکی‌اش معرفی از همه آنها داشته باشد. 

البته از عروسک‌های قدیمی «فامیل دور» به برنامه آمد اما هنوز دلتنگی نسبت به جای خالی کلاه قرمزی و پسرخاله وجود دارد. 

این برنامه تلویزیونی 30 قسمتی هر شب ساعت 21 از شبکه نسیم پخش خواهد شد.