رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه در همایش «نقش بانوان در توسعه و ترویج فرهنگ وقف» در جمع اساتید بسیجی خواهر حوزه های علمیه کشور گفت: جامع ترین امر خیر در جامعه امروز، سنت حسنه وقف است.

به گزارش مرور نیوز، حجت الاسلام والمسلمین محمدی، نماینده ولی فقیه و رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه در همایش «نقش بانوان در توسعه و ترویج فرهنگ وقف» در جمع اساتید بسیجی خواهر حوزه های علمیه کشور در مشهد در خصوص تعریف سنت حسنه وقف بیان داشت: وقف سرمایه و ثروتی است با کارکردهای فرهنگی، اجتماعی ، اقتصادی، آموزشی و بهداشت و درمان که از مهمترین کارکردهای فرهنگی آن می توان به مساجد و مدارس حوزه علمیه و دانشگاهها و مراکز آموزشی اشاره کرد که اکثر آنها وقفی است.

وی در ادامه افزود: انتخاب تولیت موقوفه توسط خود واقف صورت می گیرد و کسی حق ندارد برخلاف نیت واقف،عواید وقفی را حتی در کار خیر دیگری صرف کند؛ مگر در شرایطی که بخواهد تبدیل به احسن شود.

حجت الاسلام محمدی با بیان اینکه وقف مشروط هم امکان پذیر است گفت: حتی افراد می توانند ملکی را وقف کنند مشروط به اینکه بعد از حیات خود و فرزندانشان مورد استفاده قرار گیرد.

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه عنوان کرد: متاسفانه به دلیل برخی کوتاهی ها، اکثر مردم از وجود 133 بیمارستان و مرکز درمانی موقوفه ای در کشور آگاهی ندارند.

وی با اشاره به اینکه در حیات و ممات با مقوله وقف سر و کار داریم، افزود: در دوران زندگی مدارس، مساجد ، مراکز درمانی و... موارد وقفی است که مورد استفاده است و در ممات محل تدفین ما در آرامستانهایی است که وقفی هستند.

حجت الاسلام محمدی وقف جمعی را از جمله راههای شرکت کلیه اقشار جامعه در این سنت حسنه برشمرد.

رئیس سازمان اوقاف تصریح کرد: جامع ترین امر خیر در جامعه امروز، سنت حسنه وقف است. وی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در خصوص تبدیل امامزادگان به قطب فرهنگی بیان کرد: جمعی از مردم ممکن است به مسجد نروند ؛اما به امامزادگان ارادت داشته باشند و در این اماکن حضور یابند که باید با هنرمندی این افراد را مسجدی و اهل بیتی کنیم.

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور در بخشی دیگر از سخنان خود به بحث نفوذ دشمن و اهداف این نفوذ پرداخت.

وی با اشاره به هشدارها و تذکرات در بیانات امام و مقام معظم رهبری در خصوص تهاجم فرهنگی گفت: دشمن وقتی نا امید شود از ارعاب و خدعه و نفوذ استفاده می کند.

حجت الاسلام محمدی نفوذ را تاثیر گذاری دشمن در رفتار، افکار، آرمانها، اولویت ها، خواسته ها و هویت دیگران به شکل نامحسوس و مخفیانه تعریف کرد.

وی با بیان اینکه عرصه نفوذ وسیع است و منحصر به فرد و اشخاص نمی شود گفت: نفوذ دارای دو مرتبه فردی و جریانی است که نفوذ جریانی به مراتب خطرناک تر از فردی است.

وی اضافه کرد: دشمن وقتی فهمید حمله نظامی در دنیا پاسخگو نیست در بحث تحریم ها از مقوله اقتصادی وارد شد که در این زمینه هم با شکست روبرو شده و از بعد نرم افزاری، فرهنگی، اخلاقی و دینی وارد عمل شد.

محمدی هدف نفوذ دشمن را مقابله با گفتمان انقلاب اسلامی برشمرد و عنوان کرد: در حال حاضر دشمن نقطه قوت ما را هدف قرار داده است.

وی افزود: ما با مبنای تفکر آمریکا و غرب مشکل داریم، مبنای تفکر غرب خلاف اسلام و قران است.

رئیس سازمان اوقاف گفت: دشمن از نفوذ شش هدف را دنبال می کند اول تغییر باور در ایمان و اعتقاد دوم غفلت از سرمایه داخلی و توان ملی سوم نهادینه سازی سازش و تسلیم در برابر دشمن چهارم ایجاد انحراف از مسیر قرآن و اسلام و اهل بیت پنجم ایجاد مشکلات، گرفتاری، فساد و تباهی و آخرین و ششمین مورد تحمیل خواسته ها ی خود به طرف مقابل است.

حجت الاسلام محمدی زمینه های نفوذ دشمن را ولایت پذیری بیگانگان، محرم اسرار شمردن دشمن، ضعف ایمان و برخی از گناهان که ایمان انسان را ضعیف می کند و غفلت از مدد الهی و ترس از توطئه دشمن برشمرد.

وی با اشاره به آیات قرآن شیوه های نفوذ دشمن را دروغگویی، تضعیف جایگاه رهبری، نفاق، متهم کردن به فساد، استفاده ابزاری از دین و تفرقه افکنی عنوان کرد.

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور گفت: بصیرت و آگاهی، بی اعتمادی به دشمن، مبارزه و رفتار با صلابت در برابر دشمن، حفظ وحدت و اتحاد، مرزبندی قاطع با دشمن و اطاعت متعبدانه از رهبری از راههای مقابله با نفوذ دشمنان انقلاب اسلامی است که اسلام ناب محمدی را هدف قرار داده اند.