کتاب «اکون آبادی‌ها» اثر پوریا عالمی فردا سه‌شنبه 10 اسفندماه در سرای اهل قلم نقد و بررسی می‌شود.

به گزارش مرور نیوز به نقل از روابط عمومی خانه کتاب، در هفتمین نشست از سلسله نشست‌های «سه‌شنبه‌های کتاب طنز» که به همت موسسه خانه کتاب در سرای اهل قلم برگزار می‌شود، کتاب «اکون آبادی‌ها» اثر پوریا عالمی نقد و بررسی خواهد شد.

کتاب پوریا عالمی، با عنوان «اکون آبادی‌ها» توسط انتشارات گاندو منتشر شده و جلد اول از یک سه‌گانه است. داستان این کتاب به شما می‌گوید که کار اقتصاد دنیا واقعاً چطور به اینجا کشید. در کتاب «اکون آبادی‌ها»، دست طبیعت کاری کرده که همه تک محصولی بودند و نسل در نسل در خانه‌باغ‌هایشان تنها یک محصول تولید می‌کردند و فقط و فقط هم از همان می‌خوردند. مثلاً سیب محور، موز محور، بادمجان محور و هلو محور. در این جامعه همه فقط محصول خودشان را می‌خوردند، تا اینکه یک روز دست برقضا یک نفر در اکون‌آباد میوه باغ دیگری را می‌خورد و بخوربخور شروع می‌شود. سنگ بنای بیشتر تئوری‌های اقتصادی و... در اکون آباد گذاشته می‌شود و کلی هم میانبرهای توسعه و پیشرفت را اکون آبادی‌ها برای اولین بار تجربه می‌کنند. شاید باورتان نشود اما گلدکوئست، پول، بانک، اختلاس، کوپن و حتی روشنفکری، محصول اکون آبادی‌هاست.

نشست نقد و بررسی کتاب «اکون آبادی‌ها» ساعت 16 تا 18 با حضور فریدون مجلسی، حسام‌الدین مقامی‌کیا، منیژه حکمت و پوریا عالمی در سرای اهل قلم، واقع در خیابان انقلاب، خیابان برادران مظفر (صبا) جنوبی، کوچه نصیر، پلاک 2 برگزار می‌شود.