مراسم تشییع پیکر زنده‌یاد مسعود معصومی - هنرمند عکاس - امروز در فرحزاد تهران برگزار می‌شود.

به گزارش مرور نیوز، پیکر این هنرمند که صبح روز 12 اسفندماه درگذشت، ساعت ۱۵:۳۰ امروز (۱۴ اسفندماه) در قبرستان امامزاده ابوطالب واقع در فرحزاد به آدرس ایثارگران شمالی، خیابان امامزاده داوود تشییع می‌شود.

مسعود معصومی متولد سال 1316 حدود 50 سال قبل برای ادامه تحصیل به آلمان رفت و در سال‌های ۱۹۶۹-‌ 1955 تحصیل در رشته عکاسی را در مدرسه دولتی عکاسی مونیخ آلمان به پایان رساند. ‌ او حدود سی و چند سال قبل به ایران برگشت و از آن سال‌ها عکاسی صنعتی - تبلیغاتی را با برپا کردن آتلیه ‌لورکا شروع کرد که تا امروز نیز فعال بود. ‌

علاوه بر برپایی کارگاه عکس لورکا، او به‌عنوان مدرس در دانشکده‌های عکاسی ایران در سال‌های مختلف تدریس کرده ‌است. معصومی تدریس را در دانشکده روزنامه‌نگاری (علوم ارتباطات) آغاز کرد و تا سال قبل در دانشگاه شهید ‌بهشتی، دانشکده صدا و سیما، دانشگاه تهران، دانشگاه هنر، دانشگاه آزاد رشته‌های مختلف خبری، معماری، ‌صنعتی، تبلیغاتی را آموزش می‌داد.

در طول سال‌ها عکاسی در کارگاه عکس لورکا همراه دوستان و شاگردان خود، تهیه تعداد زیادی از عکاسی‌های فنی - ‌هنری ایران را برعهده داشت. عکاسانی که امروز خود از استادان این حرفه هستند مانند سعید بهروزی، محمد ‌حکاک، حمید شاهرخ، جواد کیان، نادر سماواتی، اصغر دانش‌پور، محسن زارعی و علیرضا زینال که هر کدام در ‌رشته‌های متنوع عکاسی و ظهور و چاپ عکس رنگی و سیاه و سفید کاملا حرفه‌ای شده‌اند. ‌

کارگاه عکس لورکا علاوه بر امکانات تکنیکی استودیویی، آرشیو مفصلی از معماری و طبیعت و صنایع ایران ‌را در اختیار دارد که حاصل سال‌ها تجربه عکاسان لورکا است.