دادستان عمومی و انقلاب استان مازندران خواستار حمایت و پشتیبانی بیشتر از راهیان نور شد.

به گزارش مرور نیوز، حجت الاسلام اسدالله جعفری در منطقه هفت تپه، اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب جامع ترین تعریف را درباره راهیان نور مبنی بر "یک گنجینه بی پایان" ارائه دادند و به همین دلیل همه باید از این ذخیره بی پایان به نحو مطلوب استفاده کنیم.

وی افزود: با وجود همه تلاش هایی که در حوزه راهیان نور انجام می دهند و مشارکت و همراهی دستگاه های متولی امر، هنوز نتوانستیم آن جایگاه اصلی را پیدا کنیم و استفاده مطلوبی را از این معدن و ذخیره مهم داشته باشیم البته تلاش های خوبی نیز انجام شده است.

دادستان مازندران با اشاره به اینکه مناطق جنگی دفاع مقدس می تواند برای تحول انسان در درون و بیرون اثرگذار باشد، خاطرنشان کرد: واقعیت این است که انسان تا در محیطی که سرشار از معنویت و آکنده از یاد و خاطره رزمندگان و مردان خداست قرار نگیرد نمی تواند معنا و مفهوم بلند "حول حالنا الی احسن الحال" را درک کند.

جعفری اظهار کرد: این سرزمین انسان را به خدا نزدیک می کند و جوانان را با مفاهیم بلند ایثار، شهادت، عشق به اهل بیت و ارزش های دفاع مقدس آشنا می کند.

وی افزود: محصولات فرهنگی و معنوی دفاع مقدس در واقع محصولات بی پایان و بی منتهایی است که باید به گونه ای مدیریت شود تا بتوانیم حداکثر استفاده را از ذخیرگاه بزرگ معنوی داشته باشیم و چارچوب را فرمایشات مقام معظم رهبری قرار دهیم زیرا ایشان در ابتدا سیاست ها را ابلاغ می کنند و اگر مسئولان نتوانستند چهارچوب درستی از سیاست های ابلاغی تدوین کنند خود رهبر معظم انقلاب، چهارچوب ها را نیز ابلاغ می کنند و به همین منظور مسئولان نباید کاهلی کنند.

دادستان مازندران گفت: خوشبختانه سپاه پرچمدار سفر راهیان نور است و تلاش های خوبی انجام داده و مجموعه دولت و دستگاه های اجرایی نیز نقش پشتیبانی دارند اما در حد مطلوبی پشتیبانی نکردند و ضعف هایی را مشاهده می کنیم که امیدواریم بتوانیم با برطرف کردن ضعف های سال گذشته کارهای بهتری را در بحث راهیان نور ارائه دهیم.

جعفری خاطرنشان کرد: رسانه ها می توانند در انتقال فرهنگ دفاع مقدس و همچنین با حضور خود در یادمان ها در تبیین واقعیت ها و حقیقت های دفاع مقدس کمک کنند.

وی افزود: توقع و انتظاری که به نظر می رسد بجا باشد حضور مسئولان و مدیران دولتی است که نقش پشتیبانی برنامه عظیم راهیان نور را دارند و اگر بیایند و از نزدیک این مناطق را ببینند و در این فضا قرار بگیرند نقش پشتیبانی و کمک آن ها اثرگذارتر می شود به همین دلیل باید برخی مدیران دولتی در ایام تعطیلات نوروزی در جمع زائران مناطق عملیاتی حضور یابند.

دادستان مازندران اظهار کرد: با توجه به هجمه های بسیار شدیدی که دشمنان و معاندین علیه ایران در حال انجام هستند یکی از جبهه هایی که مربوط به همه مسئولان و مردم می شود حوزه فرهنگی است.

جعفری با بیان اینکه باید از ظرفیت های معدن بی پایان دوران دفاع مقدس و فرهنگ ایثار و شهادت استفاده کنیم، افزود: امروز مهمترین و اثربخش ترین مولفه نرم نظام جمهوری اسلامی ایران در برابر هجمه های بی امان دشمن همین فرهنگ ایثار و شهادت است.

وی در پایان تصریح کرد: بیش از سه چهارم رزمندگان لشگر 25 کربلا از سال 1364 تا پایان جنگ در منطقه هفته تپه بودند و در این منطقه رزمندگان بسیاری به شهادت رسیدند و این سرزمین آکنده از راز و نیاز و خضوع و بندگی رزمندگان لشگر همیشه پیروز 25 کربلا است و به همین دلیل کاروان های راهیان نور به این منطقه می آیند تا با شهدا دوباره پیمان ببندند که در راه اسلام ثابت قدم می مانیم.