تهیه کننده مجموعه «نعلبکی» نسبت به پخش غیرقانونی این اثر از شبکه های ماهواره ای اعتراض کرد.

به گزارش مرور نیوز محمد امین مهدی نژاد  درباره پخش این سریال از چند شبکه ماهواره ای گفت: متاسفانه بعد از اینکه سه قسمت از سریال از طریق سایت آپارت در دسترس مخاطبان قرار گرفت یکی از دوستان خبر داد که از طریق دو یا سه شبکه ماهواره ای هم نمایش داده شده است.
وی ادامه داد: ما قطعا این مساله را پیگیری می کنیم و با یک وکیل هم صحبت کرده ایم که اگرچه این شکایت پروسه ای طولانی را می طلبد تا به انجام برسد اما ما آن را پیگیری می کنیم.
تهیه کننده سریال «نعلبکی» با اظهار نارضایتی از این اقدام عنوان کرد: شناسنامه شخصیتی ما مشخص است و حتی اگر این کار به لحاظ قانونی منعی نداشت باز هم دوست نداشتیم چنین اتفاقی رخ دهد چراکه چند تن از عوامل کار ما از خانواده های شهید هستند و مسلما با کسی کار نمی کنند که دشمن منافع ملی ماست.
مهدی نژاد با اشاره به ویژگی های این مجموعه طنز عنوان کرد: درست است که «نعلبکی» اثری طنز است و به نقد فضاهای سیاسی و اجتماعی می پردازد با این حال مفهوم طنز این است که مشکلات را دوستانه ببینیم و آنها را حل کنیم که برای مردم کشور خودمان است و قصد ما هم این است که از همین تریبون عرضه شود.
وی درباره شوخی های مجموعه «نعلبکی» یادآور شد: ما در این مجموعه مسایلی را مطرح کردیم که درد جامعه است و با آنها شوخی کردیم که از جمله آنها می توان به ریزگردها، صداوسیما، مساله تعطیلات و... اشاره کرد. بازخوردهای خوبی هم داشتیم و حتی بعد از همین چند قسمت چندین فیلمنامه نویس جوان فیلمنامه هایشان را برای ما ارسال کرده اند و دوست دارند در این فضا کاری بسازند و کمک کنند.
این فعال فرهنگی در پایان درباره کیفیت کار نیز بیان کرد: هر چقدر به قسمت های پایانی کار نزدیک می شویم کیفیت کار بهتر می شود همچنین مدت زمان سریال نیز به میانگین زمانی استاندارد نزدیک تر می شود. سریال هایی از این جنس در فضای جهانی بین 20 تا 25 دقیقه هستند و ما هم این کار را به 20 دقیقه رسانده ایم.