پایان هر هفته فرصت مناسبی است تا با انجام کارهای نیمه‌تمام، فرصتی را برای تفریح با خانواده و دوستان به دست آوریم.

به گزارش مرور نیوز، پایان هر هفته فرصت مناسبی است تا با انجام کارهای نیمه‌تمام هفته و بعد از تمام مشغله‌های کاری و ذهنی، فرصتی را برای تفریح و گشت و گذار با خانواده و دوستان به دست آوریم. به همین منظور در بسته فرهنگی به معرفی آثاری در این زمینه‌ها می‌پردازیم که دیدن، خواندن و شنیدن آن‌ها می‌تواند برای مدت کوتاهی هم که شده ذهنمان را فارغ از مسائل روزمره کند.

* سینمایی آخر هفته

فیلم سینمایی «امتحان نهایی» عنوان اثری است که بعد از فوت عباس کیارستمی کاری از این نویسنده و کارگردان بزرگ بر روی پرده سینما در حال اکران است.

«امتحان نهایی» به کارگردانی عادل یراقی و تهیه کنندگی مصطفی شایسته در ژانر درام اجتماعی روایتی از روابط ظریف انسانی را با پرداختن به داستان یک معلم ریاضی روایت می کند.

شهاب حسینی معلم ریاضی است که برای تدریس خصوصی به خانه شاگردش می‌رود و همین امر باعث آشنایی او با مادر بچه می‌شود و عاشقانه ای جدید شکل می گیرد.

در «امتحان نهایی» شهاب حسینی و لیلا زارع از بازیگران اصلی این فیلم هستند و عباس کیارستمی، عادل یراقی نویسنده، مدیر فیلمبرداری: حسین جعفریان، تدوین: عادل یراقی، طراحی و ترکیب صدا: آرش قاسمی، گریم: مهرداد قلی پور، طراح جلوه های ویژه کامپیوتری: آیدین آریایی نژاد، دستیار اول و برنامه ریز: بهرام صحیحی از دیگر عوامل این فیلم سینمایی هستند.

*تئاتر آخر هفته

در پردیس تئاتر تهران، سالن مشایخی، این بار اثری با عنوان «سارا و ماه» در حوزه کودک و نوجوان براساس داستانی از نمایشنامه «ماه پیشونی» از 5 اردیبهشت ماه تا 31 خرداد ماه از ساعت 11 صبح به کارگردانی سید محمد طاهری راد به روی صحنه می رود.

در این اثر نمایشی بازیگرانی چون؛ سیمین خرم، تکتم رسول‌زاده، زهره بختیاری، الهه موچانی، محمدعلی پویا، پریسا مرادیان، نگین طاهری‌راد، حنانه شاهرخی و... به ایفای نقش پرداختند و نویسندگی آن را میترا بیات برعهده گرفته است.

در خلاصه داستان این نمایش آمده است؛

سارا با نامادری (زن آقا) و خواهر ناتنی خود (ثریا) زندگی می‌کند. تمام توجه زن آقا به دخترش ثریاست و او را تنبل، لوس و بی ادب تربیت کرده است ولی به سارا ظلم می‌کند و همه کارهای سخت را به او می‌سپارد. تنها دلخوشی سارا کبوتری است که با او دوست شده و می‌تواند با او صحبت کند. یک روز که سارا برای چیدن پنبه به صحرا و دشت می‌رود تا آن را بریسد و نخ درست کند، باد شدیدی می وزد و...

*فیلم نلویزیونی آخر هفته

فیلم سینمایی «طعم شیرین خیال» به کارگردانی «کمال تبریزی»، جمعه 8 اردیبهشت‌ماه ساعت 10 از شبکه سه سیما پخش می‌شود.

این فیلم با موضوع محیط زیست بوده و درباره یک دختر دانشجو به نام شیرین است. استاد او به نام گروس رازیانی که علاقه شدیدی به محیط زیست دارد به او ابراز علاقه می‌‌کند. در این بین خانواده دختر براساس یک اشتباه و سوءتفاهم در تحقیقات ابتدایی شخص دیگری را با استاد اشتباه می‌گیرند و به او بدبین شده و در مقابل این وصلت مقاومت به خرج می‌دهند تا اینکه در پایان مشخص می‌شود که در دانشگاه برای استاد پاپوش دوخته‌اند!

شهاب حسینی، نازنین بیاتی و پریوش نظریه در این فیلم سینمایی نقش‌آفرینی کرده‌اند.

آخر هفته کجا برویم؟

هیجان انگیز است وقتی به روی سنگفرش های باغ قدم می زنید، کبک ها و جوجه غازها هم با شما همگام ‌شوند و شما در این میان نگران می شوید که نکند حواستان نباشد و یکی از آن پرندگان را زیر پایتان له کنید.

باغ پرندگان در شمال شرق تهران در دل جنگل لویزان طراحی شده. فاز اول که اکنون به بهره برداری رسیده به نام "دشتچر" نامگذاری شده که شامل پرندگانی است که در قفس نگهداری می شوند و یا توان پرواز ندارند. فاز دوم نیز که مساحتش کمتر از فاز اول است در محدوده شمالی در حال احداثه و "آبچر" نام دارد. این فاز شامل پرندگانیِ است که قابلیت پرواز دارند و احتمالاً مشابه آنچه در باغ پرندگان اصفهان وجود دارد، توسط تور از خروج پرندگان از آن جلوگیری می شود.