مراسم افتتاحیه و اهدای جوایز چهارمین جشنواره بین‌المللی عکس خیام جمعه 5 خرداد در خانه هنرمندان ایران برگزار می‌شود.

به گزارش مرور نیوز، مراسم افتتاحیه و اهدای جوایز چهارمین دوره برگزیدگان عکس «خیام» جمعه 5 خرداد ساعت 18 در خانه هنرمندان ایران برگزار می‌شود. در این مراسم رییس فیاپ از ایتالیا و مسئول جشنواره‌های فیاپ از لوگزامبورگ نیز حضور خواهند داشت.

چهارمین جشنواره بین‌المللی عکس خیام با هدف ارتقای سطح عکاسی و گفتگوی بصری میان عکاسان ایران و جهان و به منظور بزرگداشت حکیم عمر خیام، توسط نمایندگی فیاپ در ایران یعنی کلوپ عکس فوکوس - وابسته به موسسه فرهنگی هنری «خانه هنر خیام» - با مشارکت خانه هنرمندان ایران برگزار می‌شود.

در چهارمین دوره این جشنواره 21 هزار و 399 قطعه عکس از هنرمندان 55 کشور جهان به دبیرخانه ارسال شد. داورانی از فرانسه و ایران انتخاب آثار را به عهده داشتند.

آثار برتر جشنواره در ایتالیا، فرانسه، اسپانیا، چین، عمان، یونان، هنگ کنگ، آرژانتین، روسیه، عربستان، ترکیه، تاجیکستان، ازبکستان، مقدونیه و شهرهای مختلف ایران و چندین شهر آفریقای جنوبی به نمایش گذاشته خواهد شد. برندگان جشنواره گواهی شرکت در نمایشگاه گروهی از برگزارکنندگان نمایشگاه جشنواره در هر کشور دریافت می کنند.

مطابق قوانین فیاپ، کتاب جشنواره به طور رایگان به تمامی شرکت‌کنندگان داخلی و خارجی (اعم از پذیرفته‌ شده یا نشده) اهدا می‌شود.

مراسم افتتاحیه و اهدای جوایز چهارمین جشنواره بین‌المللی عکس خیام جمعه 5 خرداد ساعت 18 در خانه هنرمندان ایران برگزار می‌شود و ورود برای عموم آزاد است.