کارگردان کارآگاه علوی زندگی درویش خان موسیقی دان برجسته دوران قاجار را در قالب رمانی به نگارش در آورده است.

حسن هدایت کارگردان سینما و تلویزیون که آخرین فیلم خود«ناسپاس»را سال 88 جلوی دوربین برده،در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری موج درباره دلیل کم کاری خود گفت:متاسفانه وضعیت مالی و کاری در سینمای ایران به هم ریخته و آشفته شده و چاره ای جز کنار آمدن با این وضعیت نداریم.

وی تصریح کرد:دلیل اصلی این وضعیت این است که اکثر تهیه کنندگان متعهد به کار نیستند و همه فقط پی پول و سرمایه می گردند.ارشاد حدودا سالی 80 پروانه ساخت اثر سینمایی صادر می کند اما از این میان تنها سی فیلم به مرحله ساخت می رسد و بقیه به علت عدم حضور آدمهای حرفه ای در راس کار یا سایر مشکلات به جایی نمی رسد.

کارگردان سریال«کارآگاه علوی»درباره فعالیتهای خود در این چند سال گفت:خوشبختانه از این اوقات بیکاری به بهترین شکل استفاده کردم و رمانی در مورد درویش خان موسیقیدان نامی دوران قاجار نوشته ام که قرار است انتشارات علمی و فرهنگی این کتاب را منتشر کند.

کارگردان«سایه روشن»درباره احتمال اقتباس سینمایی خودش از این رمان گفت:بعید است که این کار را بکنم چون این رمان بسیار گسترده است و از کودکی تا مراسمهای پس از مرگ درویش خان را در خود دارد.به تصویر کشیدن چنین کتابی سرمایه می خواهد و متاسفانه این روزها سرمایه ها روی کارهای سبک خنده دار و فیلمهای اجتماعی که خطقرمزها را قلقلک می دهد می چرخد.همین موضوع اصالت سینما را تحت الشعاع قار داده و نمی توان هر فیلمی را تولید کرد.

هدایت در پایان گفت:سعی کردم در این رمان جنبه ها و زوایای پیدا و پنهان زندگی این موسیقیدان نامی را به تصویر بکشم و انتشارات علمی فرهنگی نیز ارزیابی خوبی از این رمان داشت و امیدوارم به زودی شاهد انتشار آن باشیم.