سخنگوی هفدهمین دوره جشنواره انتخاب بهترین کتاب دفاع مقدس به تشریح اتفاق‌های تازه در این جشنواره پرداخت.

به گزارش مرور نیوز بر اساس خبر رسیده، محسن شاهرضایی با اشاره به اینکه این دوره از جشنواره علاوه بر اهداف مقطعی و رایج در این جشنواره به دنبال تعریف و تدوین ساختارهایی تازه در جریان تولید کتاب‌های دفاع مقدس و ارتقای کیفیت و کمیت در تولید آثار مکتوب دفاع مقدس است، اظهار کرد: ما امیدواریم در این دوره از جشنواره با ایجاد ساختاری تازه برای تعامل میان نویسندگان، منتقدان و نویسندگان، مخاطبان و تولیدکنندگان کتاب دفاع مقدس به این نتیجه دسترسی پیدا کنیم.
او ادامه داد: جشنواره انتخاب بهترین کتاب دفاع مقدس تصمیم ندارد خود را تنها به انتخاب برترین اثر در این زمینه محدود کند بلکه از این دوره این جشنواره تصمیم گرفته تا با ارائه الگو و نیز تعریف شاخص‌ها و معیارهای مطلوب در زمینه تدوین و انتشار این آثار در راه ارتقای کمی و کیفی تولید این آثار گامی تازه بردارد. امیدواریم از راه رصد کتاب‌های دفاع مقدس در دو سال گذشته و آسیب‌شناسی انتشار آنها بتوانیم این الگوها و شاخص‌ها را تعریف کنیم و مسائل مغفول در این زمینه را بیشتر مورد توجه قرار دهیم.
شاهرضایی افزود: جشنواره در این دوره از برگزاری خود به طور جدی تصمیم گرفته است تا نسلی تازه از نویسندگان و دست‌اندرکاران ادبیات دفاع مقدس را شناسایی کند و مورد حمایت قرار دهد و در این مسیر به طور جد درصدد تعامل با وزارت آموزش و پرورش و دانشگاه‌ها هستیم و در کنار آن چتر حمایتی ویژه‌ای برای ناشران و نویسندگان و مراکز تولید کتاب دفاع مقدس باز خواهیم کرد.
او در همین زمینه از تصمیم دبیرخانه به منظور برگزاری نشست‌های معرفی و نقد آثار مکتوب دفاع منقدس در مراکز آموزشی، برگزاری نمایشگاه‌های کتاب در مجامع فرهنگی و دانشجویی و تامل و سرمایه‌گذاری روی پایان‌نامه‌های دانشجویی با موضوع دفاع مقدس خبر داد و گفت: در تمامی این موارد امکان و بستر همکاری مقابل با تمامی نهادها فراهم شده و برنامه‌ریزی دقیقی برای اجرای این رویدادها تدوین شده است.
سخنگوی هفدهمین دوره جشنواره انتخاب بهترین کتاب دفاع مقدس همچنین از تصمیم دبیرخانه این دوره از جشنواره برای برگزاری نشست‌های خوانش کتاب در محیط‌های فرهنگی عمومی به منظور معرفی بیشتر آثار این دوره برای مخاطبان و نیز برنامه‌ریزی برای برگزاری کارگاه‌های تخصصی به منظور تدوین و تالیف اثر در این حوزه خبر داد.
شاهرضایی تاکید کرد: بر اساس فراخوان جشنواره، آخرین مهلت برای ارسال کتاب‌های منتشرشده در سال‌ها 93 و 94 از سوی ناشران و نویسندگان برای قضاوت در این جایزه، پایان خردادماه است که این آثار باید در تهران به نشانی دبیرخانه جایزه واقع در پل سیدخندان، خیابان شهید کابلی، کوچه شهید محمودی، پلاک 83 و یا صندوق پستی 1615-15875 ارسال شود.