علیرضا سلطانی شاد عکاس پیشکسوت خبری صبح امروز، سیزدهم خردادماه از مقابل خانه هنرمندان بدرقه خانه ابدی خود شد.

به گزارش مرور نیوز، عضو انجمن صنفی عکاسی مطبوعاتی در مراسم تشییع پیکر سلطانی شاد درباره خصوصیات اخلاقی آن مرحوم اظهار داشت: هیچ چیزی جز مهربانی و عشق از وی به خاطر ندارم و این عکاس خوش ذوق از منش و اخلاقی والا برخوردار بود.
کاووس صادق لو ادامه داد: باید تا زمانی که هنرمندان زنده هستند از ویژگی خوب آنها تعریف کرد نه زمانی که دار فانی را وداع گفتند.
وی افزود: سلطانی همواره به یاد دوستان و همکاران خود بود و از هر فرصتی برای دفاع از جامعه عکاسی استفاده می کرد و اخلاق خوب وی که از ویژگی های بارزش بود زبانزد است.
عضو انجمن صنفی عکاسی مطبوعاتی بیان داشت: این اخلاق خوب در زمان حاضر در مطبوعات کم شده است که امیدوارم همه این اخلاق سلطانی را سرلوحه کار خود قرار دهند.
صادق لو گفت: سلطانی همیشه شاد بود و با روحیه ای که داشت به کسانی که در مطبوعات کشور بودند آموزش اخلاق می داد.
رئیس انجمن عکاسان نیز در این مراسم گفت: در جامعه عکاسی ما، فرهنگ را جدی نمی گیرند و سیاستمداران نیز گرفتار مسائل داخلی و خارجی هستند و این بی توجهی به فرهنگ، جدی شده و یادشان رفته که فرهنگ و اهالی فرهنگ و هنری هم وجود دارد البته خود هنزمندان به صورت خودجوش فرهنگ را زنده نگه داشته اند.
سیف الله صمدیان افزود: در این میان، دو نفر هستند که از فرهنگ حمایت می کنند؛ حجت الاسلام دعایی و احمد مسجد جامعی که در همه مراسم ها حضور دارند و باعث دلگرمی هنرمندان می شوند.
وی با گلایه از نبود سیستم حمایت از هنرمندان، اظهار کرد: انجمن ها هنوز شکل و شمایل درستی پیدا نکرده اند و پیشنهاد من به عنوان یکی از اعضای هیات مدیره انجمن عکاسان این است که یک عکاس می تواند در شاخه های مختلف کار کند و حق انجمن صنفی عکاسان این نیست که یک مراسم برگزار کند.
وی ادامه داد: بهتر است از این به بعد برای مراسم های اینگونه، کمیته مشترک در انجمن های مرتبط با عکاسی داشته باشیم و در این موارد از اولین لحظه از حمایت های فرهنگی و اجتماعی کمک بگیریم و از این بی پناهی قطعی نجات پیدا کنیم.
طالب یکی از همکاران سلطانی شاد نیز در ادامه این مراسم با تسلیت درگذشت وی گفت: از دهه 60 من با وی همراه بودم و در تمام فعالیت ها غیر از صفا و صمیمیت و عشق هیچ چیزی ندیدم.
طالب اظهار داشت:‌ سلطانی مرد اخلاق، خنده، صبر و حوصله بود و مشکلات را تحمل کرد و در همه صحنه های سیاسی، اجتماعی و فرهنگی، عاشق کارش بود.
این مراسم با حضور اعضای انجمن صنفی عکاسان تئاتر، سینما، دفاع مقدس و با حضور حجت الاسلام محمود دعایی، رسول اولیا زاده رئیس عکاسان جوان، سیف الله صمدیان و جمعی از عکاسان خبرگزاری ها برگزار و نماز میت به امامت حجت الاسلام دعایی در محوطه خانه هنرمندان خوانده شد.
علیرضا سلطانی شاد پس از یک دوره طولانی مبارزه با سرطان، شامگاه 11 خردادماه دار فانی را وداع گفت.
او که بیش از چهار دهه در حرفه عکاسی فعالیت می ‌کرد با رسانه‌هایی همچون خبرگزاری ایلنا، موج و روزنامه ابرار همکاری داشت و بسیاری از عکس‌های وی از مراسم‌های سیاسی، فرهنگی و ورزشی هم اکنون به عنوان تاریخ تصویری استفاده می‌شود.
پیکر سلطانی شاد پس از تشییع از مقابل خانه هنرمندان، بنا به وصیت خودش در قطعه‌ 9 بهشت زهرا و در کنار همسر فقیدش به خاک سپرده شد.