امسال رسانه ملی گویا فقط غم و اندوه را برای مخاطبان خود سر سفره های افطار می خواهد.

به گزارش خبرنگار مرور نیوز، بیش از ده سال است که به رسم تلویزیون های کشورهای همسایه عرب زبانمان،ما هم در رسانه ملی شاهد سریال های ویژه ماه مبارک رمضان هستیم.سریال هایی که از چند سال پیش تبدیل به پای ثابت سفره های افطار شد و کم کم جای خود را در آداب و رسوم ماه رمضان در خانواده ها باز کرد.

از زمان شروع ساخت سریال برای ماه رمضان در رسانه ملی، مدیران شبکه های مختلف به این نکته توجه داشتند که به قول مغازه دارها«جنسشان جور باشد»و همه نوع سریالی برای ماه رمضان تهیه شود. به همین خاطر بعضی از سریال های ماه مبارک رمضان «oانه به دوش»، «متهم گریخت»و «اگه بابام زنده بود» با داستان و مضمونی طنز تولید شدند و کنار آن ها سریال های دیگری با مضامین دینی،ماورایی و اجتماعی نیز حضور داشت.

امسال اما به نظر می رسد ضعف برنامه ریزی که مدت هاست گریبان سازمان صدا و سیما را گرفته به مساله سریال های ماه رمضان هم سرایت کرده است.امسال به جای حتی اندکی تنوع در سریال های ویژه ماه رمضان که در طول سال ها جای خود را در ذهن مخاطب باز کرده اند،شاهد سریال هایی هستیم که همه حال و هوایی جدی دارند.

ماه رمضان امسال شاهد دو سریال ایرانی«نفس» و «زیر پای مادر» از شبکه های سیما بودیم و دو سریال خارجی هم در این میان پخش شد.این سریال ها همه مضامینی جدی داشته اند و همانگونه که ذکر شد به نظر می رسد در میان تمام بی برنامه گی های صدا و سیما، اهمیت نشاندن خنده بر لبان مومن هم توسط مدیران رسانه ملی فراموش شده است.

البته ممکن است مشاوران مدیران تلویزیون با توجه به ایام شهادت حضرت علی(ع) و شب های مبارک قدر که در این ماه قرار دارند این توجیه را آورده باشند که ساخت سریال کمدی ممکن است شان این ماه را خدشه دار کند. باید به این دوستان یادآوری کرد در تمام سال هایی که سریال های ویژه ماه رمضان ساخته شده معمولا این سریال های کمدی چند قسمت کمتر بودند تا در ایام شب های قدر و شهادت امام علی(ع) پخش نشوند اما در سایر ایام این ماه مبارک، سریال های طنز همواره از جذابترین بخش های این روزهای مبارک بوده است.

رسانه ملی مدت ها است دچار مشکلات جدی در جذب مخاطب شده است. امید است مدیریت این سازمان با تجدید نظر در بعضی از بخش ها در رسانه ملی،این رسانه مهم و تاثیر گذار را به جایگاه واقعی خود برگرداند.