روح الله حجازی کارگردان سینما نسبت به بازگشت سینمای کودک و نوجوان به جایگاه اصلی خود ابراز امیدواری کرد و گفت: ارتباط بین سینماگران و مدیران سینمایی با وزارت آموزش و پرورش می‌تواند در اقتصاد سینما تاثیرگذار باشد به احیای این ژانر کمک کند.

به گزارش مرور نیوز، روح الله حجازی کارگردان سینما و عضو هیات انتخاب فیلم‌های ویدئویی سی‌امین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان اصفهان، در مورد سطح آثار ارائه شده در این دوره جشنواره گفت: مجموعا آثار ارائه شده به جشنواره از لحاظ کیفیت می‌توانست بهتر از این هم باشد. با توجه به تعطیلی یک دوره از جشنواره و اینکه جشنواره در سال‌های گذشته در شهر ثابت و به صورت متمرکز برگزار نشد، تولیدات ما در سینمای کودک و نوجوان کم بوده است، اما امیدوارم با تدبیری که تیم برگزارکننده امسال و شخص آقای رضاداد می‌اندیشند، این جشنواره را به جایگاه اصلی خود برگردانند و شور و اشتیاق را در بین کودکان و نوجوانان ایران ایجاد کنند.

وی ادامه داد: باید از طرف نهادهای مربوطه و تاثیرگذار از جشنواره و تولید فیلم در سینمای کودک و نوجوان حمایت شود تا بتوانیم در آینده فیلم‌هایی با محتوای بهتر که برای سن کودک و نوجوان مناسب باشد، تولید کنیم. باید از فیلمسازان فعال عرصه کودک و نوجوان حمایت صورت گیرد تا بتوان سرمایه گذاران را برای سرمایه‌گذاری در ژانر کودک و نوجوان جذب کرد. سینمای کودک طی سال‌های اخیر مهجور واقع شده و همه اهالی سینما در جریان هستند که این دوره از جشنواره با چه سختی‌ها و مشکلاتی برگزار شده است. تلویزیون و حوزه هنری می‌توانند با حمایت از تولیدات ویدئویی و سینمایی که در ژانر کودک و نوجوان تولید می‌شود به احیای این سینما کمک کنند.

حجازی آموزش و پرورش را حلقه مفقوده سینمای کودک و نوجوان دانست و گفت: ارتباط بین سینماگران و مدیران سینمایی با وزارت آموزش و پرورش می‌تواند حتی در اقتصاد سینما تاثیرگذار باشد. باید از اوقات فراغت دانش‌آموزان استفاده کرد و آنها را به سینما برد و با تولید فیلم‌های خوب اشتیاق به سینما و فیلم دیدن را در آنها پرورش داد و از سوی دیگر نکات آموزشی را از طریق سینما و فیلم به آنها آموزش داد.

کارگردان «در میان ابرها» افزود: بعد از جشنواره باید حمایت از فیلم‌ها در اکران اتفاق بیفتد، زیرا حمایت از اکران اصلی‌ترین بخش تولید فیلم خصوصا در ژانر کودک و نوجوان است.

این عضو هیات انتخاب در ادامه گفت: امسال و در بخش فیلم‌های ویدئویی همه نوع فیلمی حضور داشت. هم فیلم‌هایی که به خود کودک و نوجوان و هم آثاری که به خانواده و به تربیت کودکان پرداخته بودند؛ در کنار این آثار فیلم‌هایی با داستان‌های مفرح و سرگرم‌کننده هم حضور داشتند. در مجموع باید تعادل در تولید و پرداختن به موضوعات حفظ شود و نباید فقط از یک منظر به فیلم‌ها و تولید آنها نگاه کرد.

وی اظهار کرد: تیم برگزارکننده جشنواره از سابقه طولانی در سینمای ایران برخوردارند و امیدوارم این تجربه ما را به روزهای خوب سینمای کودک و نوجوان بازگرداند، به دوره‌هایی که خود من یک جوان بودم و برای دیدن فیلم‌های جشنواره در صف می‌ایستادم، روزهایی که واقعا شور و نشاط خاصی در جشنواره و شهر اصفهان حاکم بود. جشنواره همیشه برای هنرمندان باعث ایجاد انگیزه می‌شود و فیلمسازان و هنرمندان با دلگرمی بیشتری کار می‌کنند تا کارشان دیده شود.

حجازی تاکید کرد: تشویق و دیده شدن کمک زیادی به ایجاد انگیزه کرده و باعث می‌شود تلاش بیشتری برای ساخت فیلم‌های بهتر از سوی فیلمسازان صورت پذیرد. جشنواره کودکان و نوجوان اصفهان باید به عنوان یک ستون در سینمای ما پابرجا بماند و تمام نهادها از این جشنواره حمایت کنند تا هر ساله بهتر برگزار شود.