نمایش کمدی ترسناک 'اخککندو' به نویسندگی سیدمحمد مساوات و کارگردانی هادی عامل از امروز سه شنبه در تالار قشقایی مجموعه تئاتر شهر با حضور فرهاد اصلانی بازیگر تئاتر، تلویزیون و سینما به روی صحنه می رود.

به گزارش مرور نیوز، به نقل از اداره کل هنرهای نمایشی، بازیگران این نمایش حمید رحیمی، شهرام مسعودی، محمدرضا ایمانیان، مریم سالمی، لبخند بدیعی، فاطمه عباسی، مرضیه موسوی، میثم یوسفی و امیر اورعی هستند.
از دیگر عوامل این نمایش نیز می توان به سهیلا باجلان (طراح و سازنده عروسک)، تهمورث امیری، آرش عزیزی و هادی عامل (از بخش موسیقی)، فیروزه قاسم پور (طراح لباس) و هدی اسامی (مدیر صحنه) اشاره کرد.
پیش فروش این نمایش در دو سامانه ایران نمایش به نشانی irannamayesh.com و تیک هشت Tik8.com آغاز شده این درحالی است که بلیت های دو روز نخست این نمایش به پایان رسیده است.

** تبلیغ یک تئاتر صحنه ای با تئاتر خیابانی
نمایش 'خسیس' که این روزها آخرین مراحل آماده سازی برای اجرا در پردیس تئاتر تهران را پشت سر می گذارد، با اجرای یک نمایش خیابانی و شاد در مناطق مختلف تهران، مخاطبان را به دیدن این نمایش دعوت می کند.
مریم کاظمی سرپرست و کارگردان گروه تئاتر مستقل که تمرینات مجزایی برای این گروه موزیکال و عروسکی خیابانی در امتداد تمرینات اصلی گروه داشته است، گفت: برای اولین بار با استفاده از تئاتر خیابانی به تبلیغ یک اجرای صحنه ای خواهند پرداخت.
این بازیگر تئاتر که توجه ویژه ای به نقش اطلاع رسانی و تبلیغات آثار خود دارد، افزود: با توجه به گستردگی تهران، بسیاری از مردم تا نیاز نباشد، ممکن است مدت ها از محدوده منطقه شهری خود خارج نشوند و برخی از شهروندان حتی اسم خیابان ها و محله های مختلف تهران را نمی دانند.
وی ادامه داد: دیدن یک نمایش برای مردم مانند دیدن فیلم نیست که منتظر نسخه ویدیویی باشند یا کالای مصرفی نیست که سفارش دهند و در منزل تحویل بگیرند؛ بلکه مردم باید از خانه های خود خارج شوند، مسافتی را طی کنند، وقت بگذارند و هزینه بپردازند. پس باید بدانند چه برنامه ای در کدام محل و چگونه اتفاق می افتد.
کاظمی گفت: ما گروه های اجرایی پیش از اینکه بتوانیم به مرحله تبلیغات اجراهای خود قدم بگذاریم، مرحله پیش تبلیغات را در پیش داریم که همان اطلاع رسانی است و چه بسا گاهی از این مرحله فراتر نرویم. زیرا همین مرحله نیز نیازمند برنامه ریزی، صرف هزینه و زمان است بنابراین لازم است بخش های دولتی که امکاناتی در اختیار دارند، به کمک گروه ها بیایند.
وی افزود: ابتدا ما باید بتوانیم درست اطلاع رسانی کنیم، راه های اطلاع رسانی را فراگیرتر کنیم، اجازه دهیم به تعداد بیشتری از افراد این خبر برسد که چه رویدادی، کجا و با چه شرایطی در حال رخ دادن است و حق انتخاب را به خود آنها واگذار کنیم.
کاظمی درباره برنامه تبلیغی برای نمایش خسیس گفت: در کنار روش های همیشگی، این بار برگرفته از شکل اجرایی و نوع نمایش، به طور موازی یک گروه نمایش خیابانی تدارک دیده ایم که بخش هایی از موسیقی های نمایش را در پارک ها و اماکن عمومی اجرا می کنند و در مورد نمایش صحنه ای خسیس اطلاعاتی خواهند داد و همزمان امکان پخش تراکت و بروشور، پیش فروش بلیط ها با تخفیف هم وجود دارد.
سرپرست گروه تئاتر مستقل افزود: بعد از بازبینی و اخذ مجوزهای لازم، برنامه زمان بندی این اجراها به صورت جدول مشخص، منتشر خواهد شد.
وی گفت: با توجه به امکانات گروه تئاتر مستقل، شرایط حرفه ای تئاتر کشور و تنوع شیوه اجرایی نمایش خسیس، شرایطی را یافته ایم که می توانیم به صورت مستقیم با تماشاچی هدف، ارتباط برقرار کرده و واقعیت نمایش را رو در رو نشان دهیم.
این کارگردان تئاتر ضمن نقد واحدهای روابط عمومی سالن های تئاتر گفت: فعالان صنعت روابط عمومی و کارمندان مراکزی که معمولا نمایش ها به سفارش آنان تولید می شود، طی سال های گذشته با موضع گیری های غلط و غیرکارشناسانه مدیران، کار اصلی خود را فراموش کرده و وظیفه اطلاع رسانی، چاپ و تکثیر و تبلیغات شهودی و مجازی به عهده گروه های نمایشی گذاشته شده تا در کنار همه مشکلات تولیدی، خود به این امور بپردازند.
در نمایش خیابانی خسیس، نسیم امیرخسرو عروسک گردان ماریونت در کنار گروه موسیقی متشکل از نوازنده کاخون امیر سلیمانی مقدم و نوازنده گیتار بنیامین قهرمان به اجرای برنامه می پردازند. معین البکا یا گرداننده این گروه را جواد اعرابی برعهده دارد و سهیلا باجلان عروسک ماریونت این تئاتر خیابانی را ساخته است.