2 مدرسه از 25 مدرسه شبانه‌روزی طرح رحله در مشهد و امامزاده اسماعیل فسا امسال میزبان افرادی هستند که از خارج از ایران برای حفظ یک‌ساله قرآن به ایران آمده‌اند.

به گزارش مرور نیوز ، سومین دوره طرح «رحله» تابستان امسال در 25 مدرسه حفظ قرآن و در 9 استان کشور در حال اجراست؛ اما در این بین شهر مشهد و امامزاده اسماعیل فسا میزبان افرادی است که از کشورهای عراق، پاکستان، افغانستان، هند، بحرین و سوریه برای حضور در این طرح به ایران آمده‌اند.

این طرح از بیستم تیرماه در استان‌های فارس، تهران، کرمان، خراسان رضوی، خراسان جنوبی، خوزستان، یزد، لرستان و آذربایجان شرقی آغاز شده و تا نهم شهریور ماه ادامه خواهد داشت. در این مدت 1036 متقاضی حضور در مدارس حفظ یکساله قرآن کریم مؤسسه بیت‌الاحزان حضرت زهرا(س) باید چهار جزء از قرآن کریم را حفظ کنند؛ قرآن‌آموزان از حفظ جزء 30 قرآن کریم آغاز کرده‌اند و در ادامه به ترتیب اجزای 1، 2 و 3 را حفظ می‌کنند. 250 نفر برای حضور در این مدارس برگزیده خواهند شد و مابقی افراد در مدت طولانی‌تری با حضور در دوره‌های حضوری و مجازی به حفظ کل قرآن خواهند پرداخت.

حجت‌الاسلام سیاری مسئول بازرسی این طرح در رابطه با جمعیت حاضر در هر یک از مدارس گفته است: طبق بازرسی های صورت گرفته پر جمعیت‌ترین مرکز، رودبار جنوب کرمان است که در شهر راین (استان کرمان) در حال برگزاری است و 171 قرآن‌آموز در این مرکز مشغول حفظ قرآن هستند و کم جمعیت‌ترین مرکز هم تفت یزد با 23 قرآن‌آموز است.