امشب ساعت 23 سینمایی «همه خوب هستند» یا Everybody's Fine از شبکه دو سیما روی آنتن می‌رود. این فیلم که تفاوت نگاه نسل ها را پر رنگ می‌کند، بر این موضوع تاکید دارد که فرزندان در هر حالی چقدر به نقش حمایتی والدینشان احتیاج دارند.

به گزارش مرور نیوز، فیلم سینمایی «همه خوب هستند» به کارگردانی کرگ جونز، امشب 24 شهریورماه ساعت 23 از شبکه دو سیما پخش می‌شود. این فیلم با اسم اصلی Everybody's Fine محصول سال 2009 آمریکا است و بازیگرانی مانند رابرت دنیرو، درو باریمور، کیت بکینسیل، سام راکول و کاترین منیگ در آن به ایفای نقش پرداخته اند.

در خلاصه ی داستان این فیلم آمده است: فرانک گودی که به تازگی همسرش را از دست داده است دوران پیری را سپری می‌کند. او تصمیم می گیرد برای دیدن چهار فرزندش که در شهرهای دور زندگی می کنند، راهی سفر شود تا بتواند آنها را گرد هم دور یک میز جمع کند. سفر او به خانه ی یکایک فرزندانش، واقعیت های تلخ و شیرینی را همراه دارد …

سینمایی «همه خوب هستند» و تلنگری به والدین

فیلم آنقدر گرم و آرام و صمیمی ست که به هیچ عنوان مدت زمان یک ساعت و نیمه اش را حس نمی کنید. حکایت زندگی پیرمردی که دوست دارد بچه هایش، که حالا هر کدام برای خود زندگی تشکیل داده اند و از او دور هستند، شاد باشند، دور یک میز ببیندشان و حضورشان را حس کند. در طول این سفر ادیسه وار است که او با حقایق تلخی مواجه می شود که زندگی گذشته اش را به چالش می کشد؛ متوجه می شود اشتباهات جبران ناپذیری انجام داده که زندگی کنونی بچه هایش را تحت تأثیر قرار داده است، انتظاراتی از آنها داشته که در حد توانشان نبوده و حتی در مورد یک دو نفرشان، هیچ چیز آنطور که او فکر می کرده، پیش نرفته است. در سکانس فوق العاده ای، فرانک که دچار سکته قلبی شده، در رویایش، بچه های خود را در سنین کودکی می‌بیند که دور میز نشسته اند و دارند به خاطر انتظارات بی جایی که از آنها داشته، از او ایراد می‌گیرند.

سینمایی «همه خوب هستند» و تلنگری به والدین

در این رویا هست که فرانک در میابد چقدر از فرزندانش دور بوده و با بی توجهی به حقایق زندگی آنها همیشه فقط و فقط فرزندانش را نصیحت کرده است. فرانک حتی از اعتیاد یکی از پسرانش که از قضا هنرمند هم هست اطلاع ندارد،‌اعتیادی که در نهایت به مرگ او منجر می‌شود!

سینمایی «همه خوب هستند» و تلنگری به والدین

ایده سیم های تلفن که روی تصاویرشان، صدای بچه های فرانک را می‌شنویم که با هم ارتباط برقرار می کنند، بسیار عالی ست و نکته جالب اینجاست که کار فرانک ساختن همین سیم هاست! سیم هایی که باعث ارتباط میلیون ها نفر با هم می شود اما خودش هیچ وقت نتوانسته از طریق این سیم ها ارتباطی عاطفی با کسی برقرار کند. البته فیلم یک دنیروی مانند همیشه شگفت انگیز دارد که نقش این پیرمرد فرتوت و تنها را عالی و آنقدر ملموس بازی می کند که گاهی اشک در چشمانمان جمع می شود. فیلم به نویسندگی کرک جونز داستان منسجمی دارد و با اینکه زندگی پنج نفر را روایت‌ می‌کند، در فرصت کوتاه فیلم به خوبی از پس شخصیت پردازی بازیگرانش بر‌می‌آید.

سینمایی «همه خوب هستند» و تلنگری به والدین

شاید مهمترین پیام این فیلم را بتوان همان پذیرفتن فرزندان از سوی والدین به همان صورتی که هستند دانست. در این فیلم، فرزندان فرانک گودی همواره به دروغ تصویری مناسب از زندگیشان به پدر ارائه می‌کردند در حالی که هر کدام دچار مشکلات خاص خود بودند. گودی تنها وقتی متوجه این مشکلات می‌شود که قضاوت را کنار میگذارد و فرزندانش را همانطور که هستند قبول می‌کند.