کریم لک‌زاده در گفتگویی به دوری از کلیشه‌های رایج در نگارش و ساخت سریال نوار زرد اشاره کرد.

 به گزارش مرور نیوز، کریم لک‌زاده کارگردان سینما و فیلمنامه نویس درباره چگونگی نگارش فیلمنامهسریال نوار زرد گفت: زمانی که با ناجی هنر به عنوان سفارش دهنده این سریال صحبت کردیم قرار شد سریالی اکشن با تمرکز روی هوش کارآگاه باشد و به دور از کلیشه‌های رایج، بیشتر روی ژانر پلیسی خاصی حرکت کنیم.

وی افزود: حدود شش ماه روی کارآگاه‌های ایرانی رایزنی کردیم و سعی شد کاراکتری جذاب بنویسیم مضاف بر اینکه ایرانیزه هم باشد. در این میان برای برون رفت از خشک بودن قصه، به پیچیدگی‌های خانوادگی با داشتن رگه‌های عاشقانه توجه کردیم.

این نویسنده درباره بازخورد مخاطبان عنوان کرد: خوشبختانه بازخوردها تا به امروز خوب بوده و کلیت مردم دوست داشتند. امیدوارم فضای تلویزیون و نیروی انتظامی با این عکس‌العمل‌های مثبت بازتر شود تا بیشتر و بهتر بتوان در این ژانر ورود پیدا کرد.

وی ادامه داد: با ساختن و پخش بیشتر ژانرهایی که خیر و شر را به عنوان مکملی مهم، در میان قصه‌ای جذاب برای جلب نظر مخاطب، غلیظ‌تر نشان می‌دهد قطعا به خروجی بهتری خواهیم رسید چون نقش و حضور قهرمان پررنگ خواهد شد.

لک زاده بیان کرد: در طراحی شخصیت امیر آقایی سعی شد بخش کارمند بودنش را زیاد نبینیم بلکه آدمی از جنس جوان‌های اطراف ما باشد که جذاب‌تر و باورپذیرتر شود.

این نویسنده درباره نقش و بخش مورد علاقه خود در این سریال، بیان کرد: بهترین بخش رابطه پدر و کاراگاه بود که اتفاقا آنچنان جناحی نیست و خونریزی ندارد و علی رغم داشتن رگه‌های طنز رابطه‌های عاطفی و انسانی نمایان است و جذاب‌ترین نقش از نظر من به پدر مربوط می‌شود.