تهیه کننده بانو قدس ایران این مجموعه را در جهت نمایش یک زندگی در کمال ادب و ایمان و به دور از هرگونه شعار عنوان کرد.

 به گزارش مرور نیوز، غلامعلی اصغریان تهیه کننده بانو قدس ایران درخصوص این مستند گفت: بانو قدس ایران مستندی متفاوت از ترویج زندگی ایرانی اسلامی است و ما تلاش کردیم تا با روایتی صادقانه خوراک خوبی را برای مخاطبان تهیه کنیم؛ چون جوانان امروز نیازمند الگوهای رفتاری به جای شعار هستند.

وی در ادامه افزود: به واقع تلاش خوبی هم در حوزه تحقیق و پژوهش و هم در مورد ساختاری فیلم صورت گرفته است. پژوهش و تحقیق این فیلم مستند حدود 14 ماه زمان برد، 3 ماه تصویربرداری و نزدیک به 6 ماه مراحل فنی و تدوین فیلم طول کشید.

اصغریان تصریح کرد: همسر امام خمینی(ره) با توجه به اینکه از خانواده مرفهی بودند، اما به دلیل محبتی که از امام خمینی(ره) در دل داشت، تمام فراز و فرودهایی پیش روی زندگیش با امام خمینی(ره)  را با صبوری مدیریت و کانون گرمی را برای اعضا خانواده مهیا کرد.

وی افزود: متن هایی که در این مستند خوانده شده تماما به قلم همسر امام (ره) بود که این خود نشان از تحصیلات عالیه و همچنین دانش بالای بانو قدس است که همه این مستندات توسط اعضا خانواده در اختیار عوامل پروژه گذاشته شده بود.

وی درباره اکران این مستند با تاخیر اظهار داشت: با پیگیری‌هایی که در مورد خروج فیلم بانو قدس ایران از یازدهمین جشنواره سینما حقیقت انجام دادیم، متوجه شدیم که کلیه عوامل این فیلم از جمله کارگردان، تهیه‌کننده و حتی ناظر کیفی این فیلم مشتاق رونمایی فیلم‌شان در یازدهمین دوره جشنواره هستند،چون معتقدند با جان و دل برای این فیلم زحمت کشیده شده و دوست دارند نتیجه زحمات خود را در مهم‌ترین رویداد سینمایی مستند ببینند که در نهایت هم با استقبال خوبی از سوی مخاطبان مواجه خواهد شد.

وی گفت: ما باید نه تنها بحث بانو قدس بلکه هر زندگی که امروزه در کمال ادب و ایمان شکل می گیرد را به تصویر بکشیم. امیدوارم این مستند بستری برای تولید دیگر آثار در این زمینه شود.

وی خاطرنشان کرد: این مستند در جشنواره فیلم فجر هم به نمایش گذاشته خواهد شد و سپس برای اکران سینمایی آن اقدام خواهیم کرد.