فیلم‌های سی‌وششمین جشنواره فیلم فجر برای نمایش در سالن رسانه‌ها قرعه‌کشی شد.

به گزارش مرور نیوز، با توجه به اینکه هر سال برخی فیلمسازان نسبت به زمان اکران فیلم خود در کاخ رسانه‌ها اعتراضاتی داشتند و به‌ویژه فیلم‌هایی که در اولین روز و اولین سانس نمایش داده می‌شد با گله سازندگان‌شان همراه بود، امسال در سی‌وششمین جشنواره فیلم فجر دست‌اندرکاران اقدام به برگزاری مراسم قرعه‌کشی برای انتخاب فیلم‌ها و تعیین زمان نمایش آن‌ها کردند.

محمدحسین میثاقیان که اجرای این مراسم را برعهده داشت، به درگذشت علیرضا تلیانی که در هفته قبل از دنیا رفت و همچنین جمشید الوندی، فیلمبردار پیشکسوت سینما، اشاره کرد و یاد آن دو را گرامی داشت.

در ابتدای این مراسم همچنین ابراهیم داروغه‌زاده، دبیر جشنواره، در سخنانی کوتاه گفت: برای اولین‌بار است که برنامه‌ای برای تنظیم جدول نمایش به صورت قرعه‌کشی داریم تا همه از شرایط یکسانی برخوردار باشند.

او افزود: همین‌جا اعلام می‌کنم همه 44 فیلم بررسی‌شده برای بخش مسابقه، مفید و ارزشمند بودند و بعضی فیلم‌ها در رقابتی تنگاتنگ از ورود به بخش مسابقه جاماندند که به هر حال نظر هیات انتخاب بوده است.

داروغه‌زاده اظهار کرد: هدف فیلمسازان ارتباط خوب با مخاطب است و این را برای همه فیلم‌ها آرزومندم و امیدوارم همه فیلم‌هایی که انتخاب شدند تا زمان مقرر نسخه نهایی را آماده کنند تا ما شرمنده دوستان نشویم و مجبور به انتخاب فیلم‌های رزرو نباشیم.

دبیر جشنواره فیلم فجر در پایان سال سینمایی خوبی را برای سینماگران آرزو کرد.

در این مراسم قرعه‌کشی با حضور نمایندگان رسانه‌ها و نیز سینماگران، فیلم و روز و سانس نمایش قرعه‌کشی می‌شود.

غلامرضا موسوی اولین سینماگری که سانس فیلم «بانو قدس ایران» را انتخاب کرد درباره برپایی چنین مراسمی گفت: اولا که سینما خودش شو است و برگزاری چنین مراسمی هم خوب است اما جدا از آن اتفاق بدی نیست که زمان نمایش فیلم‌ها به این شکل انتخاب شود.

مراسم قرعه‌کشی فیلم‌ها در پردیس سینمایی ملت با حضور جمعی از فیلمسازان همچون رسول صدرعاملی، سیروس الوند، فریدون جیرانی، غلامرضا موسوی، مانی حقیقی، خسرو معصومی، مهران احمدی و محمد خزاعی برگزار می‌شود.

جدول نمایش فیلم‌ها به شرح زیر است:

ساعت ۲۰

ساعت ۱۷

ساعت ۱۴

روز-تاریخ

۳

۲

۱

جمعه 13 بهمن

۶

۵

۴

شنبه 14 بهمن

۹

بانو قدس ایران

۷

یک‌شنبه 15 بهمن

۱۲

۱۱

۱۰

دوشنبه 16 بهمن

۱۵

۱۴

۱۳

سه‌شنبه 17 بهمن

۱۸

۱۷

۱۶

چهارشنبه 18 بهمن

۲۱

۲۰

۱۹

پنج‌شنبه 19بهمن

۲۴

۲۳

۲۲

جمعه 20 بهمن

سی‌وششمین جشنواره فیلم فجر

زنانی با گوشواره‌های باروتی

۲۵

شنبه 21 بهمن