حسن هدایت از کارگردانان با سابقه سینما و تلویزیون هشدار داد که اگر مدیریت رسانه ملی این سازمان را ساماندهی نکند خطر از بین رفتن این سازمان را تهدید می کند.

حسن هدایت کارگردان و تهیه کننده سینما در گفت و گو با خبرنگار مرور نیوز درباره برنامه های کاری خود گفت:برنامه های کاری زیادی دارم اما اما متاسفانه همیشه مشکلاتی هست که با آن دست به گریبانیم و رسیدن به مرحله تولید سخت است.

وی که آخرین فیلم اکران شده اش«گرداب» در سال 83 به نمایش در آمد، درباره دلیل کم کاری خود گفت:یک بخش مشکل اینجا است که دولت بودجه ای ندارد تا صرف تولید کار کند و توانایی اجرای تعهدات خود را هم ندارد.تهیه کنندگان بخش خصوصی هم اغلب به دنبال سرمایه گذاری در  آثاری هستند که از دیدگاه آنها پر فروش باشد.

کارگردان «دلاوران کوچه دلگشا»تصریح کرد:البته عبارت فیلم پرفروش اصلا بد نیست وخوشبختانه در چند سال اخیر با آثاری روبرو هستیم که از نظر هنری ارزش بالایی دارد و فروش بالایی هم داشته اند.این نشان می دهد که تماشاگر باهوش فیلم خوب را می شناسد و از آن استقبال می کند.اما گویا آثار من از نظر این دوستان تهیه کننده جزو فیلمهای بفروش نیست و سرمایه های بخش خصوصی به دست امثال من نمی رسد.

 هدایت که در طول سالهای فعالیت خود سریالهای برجسته ای چون«کارآگاه علوی»و«محاکمه»را برای رسانه ملی ساخته است،درباره سازمان صدا و سیما و عملکرد این سازمان گفت:صدا و سیما بحرانهای مالی متعددی و امیدوارم با مدیریت جدیدی که در این سازمان سر کار آمده بحرانها از بین برود و تولیدات این سازمان هم وسعت بیشتری پیدا کند.من به عنوان یک مخاطب و یک شهروند نگران رسانه ملی هستم و عقیده دارم اگر مدیریت این سازمان فعالیتهای خود را ساماندهی نکند رسانه ملی عملا در چند سال اینده از بین خواهد رفت.

هدایت در ادامه با اشاره به هجوم شبکه های ماهواره ای به فرهنگ ایران گفت:در چند سال گذشته هجوم این شبکه ها و برنامه های آنان که ظرفیت عظیمی در زمینه سرگرمی سازی دارند صدا و سیمای ما را رنجور و ضعیف کرده و این سازمان از پس راضی کردن مخاطبان خود بر نمی آید.از سوی دیگر مساله صدا و سیما مثل مثلا سود بانکی نیست که با دستور دولت بتوان ان را تنظیم کرد.خروجی رسانه ملی به مخاطبی می رسد که در حریم خصوصی خود می تواند تصمیم بگیرد کاری را ببیند یا خیر و صدا و سیما در این جبهه در حال شکست خوردن است.

کارگردان«چشم شیطان»در پایان تصریح کرد:اگر صدا و سیما به خود نجنبد زیر دست این همه حیوان وحشی که به فرهنگ و تمدن ما هجوم آورده اند نابود خواهد شد و امیدوارم شاهد این اتفاق نباشم.

حسن هدایت فعالیت خود در سینما را از سال ۱۳۶۲ با فیلم «پیک جنگل» به عنوان نویسنده، کارگردان و طراح صحنه آغاز کرد. هدایت کارگردانی فیلم های «گراند سینما»، «سایه روشن»، «گرداب» و ... را در کارنامه دارد.