معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: در دولت تدبیر و امید و در سه سال گذشته ۲۲۲ هزار کتاب چاپ اول و مجدد تولید شده است.

به گزارش مرور نیوز، سیدعباس صالحی شامگاه ۲۳ آبان‌ در آیین افتتاح پانزدهمین نمایشگاه کتاب ناشران ایران در کرمان افزود: در حوزه کتاب پس از انقلاب اسلامی اتفاقات خوبی رخ داده و جشن تولید یک میلیون کتاب پس از انقلاب را برگزار کردیم.
وی گفت: در سه سال گذشته ۱۳۱ هزار و ۱۸۳ عنوان کتاب چاپ اول و ۹۱ هزارو ۳۰۶ عنوان کتاب چاپ مجدد داشتیم.
او با اشاره به این‌که در هفت ماه گذشته بیش از ۳۲ هزار کتاب چاپ اول و جدید منتشر شده است گفت: تاکنون در بخش کودک و نوجوان ۵۵۰۱ عنوان کتاب چاپ شده است.
صالحی با بیان این‌که امروز در حوزه کودک و نوجوان کتاب‌های خوبی داریم افزود:  امروز بهانه این‌که کتاب خوب پیدا نمی‌شود پذیرفته نیست. نیازمند موج‌های جدی کتاب خریدن و کتاب خواندن هستیم و باید کتاب را در سبد خرید خود قرار دهیم.
معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان این‌که سرانه مصرف فرهنگی در کشور پایین است گفت: میانگین مصرف فرهنگی ما در کشور دو و نیم درصد است که چهاردهم درصد از این میزان مربوط به کتاب خواندن است.
صالحی با اشاره به راه‌اندازی جام باشگاه‌های ترویج کتاب‌خوانی کودک و نوجوان گفت: این طرح تاکنون ۱۶ شهر و تا یک سال آینده صد شهر را تحت پوشش قرار می دهد. در یک ماه اخیر بیش از ۱۵۰۰ باشگاه کتابخوانی با ۱۸ هزار عضو تشکیل شده است.
او سپس از انعقاد تفاهم‌نامه‌ای با سازمان بهزیستی کشور خبر داد و گفت: در این تفاهم‌نامه آمده که در همه مهدهای ایران در روزهای دوشنبه کتاب خوانده شود.
در این مراسم همچنین از کتاب «اربعین» و پوستر دومین کنگره بین‌المللی «پیامبر اعظم (ص)» رونمایی شد.