مدیرعامل شرکت توزیع برق استان مازندران اظهار داشت:حذف قبض برق مشترکان دیماندی برای نخستین‌بار به‌صورت الکترونیکی در مازندران اجرا شد و مشکلی هم در این روند دیده نمی‌شود .

به گزارش مرورنیوز، قاسم شهابی  مصرف برق در استان را حداکثر 800 مگاوات دانست و ادامه داد: در 6 ماه نخست امسال این میزان مصرف برق به 1800 مگاوات افزایش رسید .

وی افزایش دما و رطوبتی بودن استان‌های شمالی را عاملی برای مصرف کولرهای گازی دانست و گفت: بحث مسافرخیز بودن مازندران مطرح است که مصرف 2.5 برابری افزایش برق را به همراه دارد .

 شهابی با اشاره به اینکه بحث تلفات شبکه برق در مازندران پررنگ است، ادامه داد: در سال 93 تلفات شبکه برق 17.6 درصد بود .

مدیرعامل شرکت توزیع برق مازندران ساخت و ساز در مناطق دور دست و سرقت برق را عاملی در تلفات شبکه برق برشمرد و تصریح کرد: هر ساله در پیک مصرف شاهد روند صعودی مصرف هستیم که میزان سالانه به 5 تا 10 درصد مصرف مشترکان می‌رسد .

شهابی  با بیان اینکه نیروهای رسمی، خدماتی و حجمی در این شرکت فعالیت دارند، افزود: نمودار دانش کارکنان از دیپلم به فوق لیسانس و دکترا در حال افزایش است .

وی اقدامات شاخص شرکت توزیع برق مازندران را کاهش تلفات شبکه از 17.6 به 11.5 درصد دانست و اضافه کرد: بعد از اجرای مانورهای عملیاتی امسال تا 35 درصد کاهش خاموشی مواجه بودیم .

شهابی یکی از اقدامات شرکت توزیع برق را در خدمات‌رسانی مطلوب به شرکت دانست و یادآور شد : برگزاری جلسات مستمر ذکر ایمنی هر هفته  در امورهای توزیع و جلسات تحلیل حوادث هر هفته در ستاد شرکت تشکیل می گردد .

وی اجرای 50 مانور عملیاتی در حوزه فنی و غیر فنی را از دیگر فعالیت‌های شرکت توزیع برق مازندران دانست و ادامه داد: در حوزه بهره‌برداری نصب قطع‌کننده‌ها، کنترل از راه دور به همراه مانیتورینگ آنلاین و قرائت کنتور از راه دور از دیگر فعالیتهای شرکت محسوب می گردد .

مدیرعامل شرکت توزیع برق مازندران با اشاره به اینکه روستاهای بالای 10 خانوار به برق سراسری متصل شدند، اظهار کرد: در حوزه آی تی شهرستان‌ها به فیبر نوری مجهز هستند و برنامه‌های نرم افزاری به صورت بومی و غیر بومی تهیه می‌شود .

شهابی از تالیف و ترجمه 5 جلد کتاب تخصصی مدیریت مصرف در شرکت توزیع برق مازندران خبر داد و گفت: حذف قبض برق مشترکان دیماندی برای نخستین‌بار به‌صورت الکترونیکی در مازندران اجرا شد و مشکلی هم در این روند دیده نمی‌شود .

وی با بیان اینکه جذب نیرو در شرکت توزیع برق مازندران سختگیرانه و با برگزاری آزمون انجام می‌شود، تصریح کرد: جذب نیرو بر اساس نیازسنجی انجام می‌شود .

شهابی با اعلام اینکه شرکت توزیع برق مازندران 60 تا 70 میلیارد تومان به پیمانکاران بدهکار است، گفت: تأمین اعتبار به‌صورت خودگردان و حذف هزینه‌های غیرضروری انجام می‌شود .