امام جمعه سرخ‌رود گفت: حجاب اسلامی بانوان ورزشکار باید الگو و سبک و روش زندگی اسلامی در جامعه ورزشی نهادینه شود.

به گزارش مرورنیوز،حجت‌الاسلام سیدمحمود موسوی‌آملی در دیدار با سرپرست اداره ورزش و جوانان و مسؤولان هیأت‌های ورزشی سرخ‌رود، اظهار کرد: بسیج‌ محور وحدت، رمز تداوم، بقای انقلاب و مروج ارزش‌های اسلامی است.

وی افزود: بسیج می‌تواند موتور محرکه اخلاق اسلامی و منش پهلوانی در ورزش باشد و آن را به آنسوی مرزهای ایران اسلامی و در سراسر جهان اشاعه و گسترش دهد.

امام جمعه سرخ‌رود با بیان اینکه بسیج نقش مهمی در فرهنگ‌سازی ورزش ایفا می کند، عنوان کرد: بسیجی می‌تواند تهدید را به فرصت تبدیل کند و در این زمینه باید به گونه‌ای برنامه‌ریزی که اهداف سازمان بسیج ورزشکاران در عمل اجرایی شود.

موسوی‌آملی با بیان اینکه یک قهرمان ورزشی باید الگوی جوانان دیگر و این الگو باید ریشه در مفاهیم دینی و اخلاقی داشته باشد، خاطرنشان کرد: حجاب اسلامی بانوان ورزشکار باید الگو و سبک و روش زندگی اسلامی در جامعه ورزشی نهادینه شود.

وی توجه تیم‌های بسیج به مسائل اخلاقی و فرهنگی در تربیت ورزشکاران را در بهبود فضای ورزش مؤثر دانست و گفت: با توجه به فضای معنوی در بسیج و اثرات تربیتی که در پرورش انسان‌ها دارد، به‌طور قطع حضور فعال تیم‌های بسیج در ورزش می‌تواند در گسترش اخلاق در جامعه ورزش مؤثر واقع شود و موضوع انتقال معنویت در ورزش می‌تواند یکی از رسالت‌های بسیج باشد.