مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران گفت:بمناسبت دهه فجر انقلاب اسلامی گفت ؛ گفتمان انقلاب اسلامی به عنوان گفتمان غالب در جهان مبدل شده است.

به گزارش مرور نیوز، حجت الاسلام ناصر شکریان، با گرامیداشت یاد و خاطره همه شهیدان به ویژه شهدای فجر انقلاب اسلامی و معمار کبیر انقلاب حضرت امام خمینی (ره) اظهار داشت: حضور پویا و با صلابت روحانیت در عرصه های مختلف انقلاب اسلامی، موجب تقویت جایگاه نظام و پیشرفت کشور شده است.

وی با اشاره به این که روحانیت از ابتدا در نهضت انقلاب اسلامی پرچم دار بود، افزود: نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را در هر کجای دنیا به نام روحانیت می شناسند.

استاد حوزه علمیه و دانشگاه در مازندران با بیان این که امام خمینی(ره) سیاست خود را عین دیانت و دیانت را عین سیاست می ‏دانستند، افزود: بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی برای رسیدن به اهداف خود هیچ گاه از احکام الهی عدول نکردند و همواره در مسیر اسلام و  دین گام برداشتند.

مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران با بیان این که روحانیت در همه عرصه های انقلاب نقش تعیین کننده و اثرگذاری داشته است، گفت: روحانیت آگاه و با بصیرت در دوران مبارزات نهضت با همه توان رنج های حاصل از زندان، شکنجه و تبعید را به جان خریدند تا به نهضت امام راحل خدشه ای وارد نشود.

حجت الاسلام شکریان با اشاره به این که روحانیت پس از پیروزی انقلاب اسلامی نیز حضور در صحنه خود را ترک نکرد و با قوت بیشتری به خدمت گذاری ادامه داد، تصریح کرد: حضور با صلابت روحانیت در عرصه های مختلف این انقلاب، موجب تقویت جایگاه نظام و پیشرفت کشور شده است.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که روحانیت آگاه در دفاع از آرمان های انقلاب لحظه ای درنگ نکرده است، بیان داشت: روحانیت همواره خود را خادم انقلاب و مردم دانسته و راه پاسداری از انقلاب و آرمان های آن همواره پیشگام بوده است.

شکریان به تلاش بی وقفه دشمنان برای خدشه دار کردن جایگاه روحانیت در دهه های اخیر اشاره کرد و بیان داشت : جایگاه مردمی روحانیت در نظام اسلامی مانع تحقق همه توطئه های دشمنان انقلاب اسلامی شد.

این محقق و پژوهشگر علوم دینی در استان با اشاره به این که روحانیت در گذشته نیز همواره نقش مرجع و هدایت کننده را داشته است، خاطرنشان کرد: روحانیت تنها گروهی بوده که توان به جنبش درآوردن توده های مردمی در سال های مبارزه را داشته است.

عضو شورای فرهنگ عمومی مازندران با بیان این که دشمن هیچ گاه نتوانسته جایگاه مردمی روحانیت را خدشه  دار کند، تصریح کرد: در سال های گذشته بدخواهان نظام همواره تلاش کردند با تضعیف جایگاه روحانیت، مردم را نسبت به این قشر اثرگذار جامعه بدبین کنند اما هیچ گاه این توطئه محقق نشده است.

وی با بیان این که نقش مهم روحانیت در شکل گیری، پیشبرد و پیروزی انقلاب اسلامی ایران، پررنگ تر از قبل به ظهور رسید، خاطرنشان کرد: در دوران های مختلف آحاد جامعه همواره اقتدار معنوی و سیاسی این قشر عظیم را به عینه مشاهده کردند

مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران با اشاره به این که برخی ها برای رسیدن به اهداف خود از چارچوب دین خارج می شوند، بیان داشت: امام خمینی(ره) در تشکیل حکومت اسلامی در کنار مسأله جمهوریت بر مسأله اسلامیت نظام تأکید ویژه داشتند.

حجت الاسلام شکریان با بیان این که امام خمینی(ره) در مسیر مبارزات نهضت عظیم اسلامی علیرغم همه مشکلات و سختی های مسیر، هیچ گاه امید به الطاف الهی را از دست نداد، تصریح کرد: بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی با توکل و تقوای الهی و همچنین پشتوانه عظیم مردمی نهضت عظیم انقلاب را پیروزی رساند.

وی با بیان این که امام خمینی(ره) همواره به رأی و نظرات عموم مردم توجه خاصی داشتند، خاطرنشان کرد: انقلاب اسلامی ایران که با حضور در صحنه مردم مشروعیت یافت امروز به الگوی بزرگی برای ملت های جهان تبدیل شده است و همچنان به عنوان نظامی کارآمد،نوین و  پویا در جهان مبدل شده است.

استاد حوزه علمیه مازندران به روحیه استکبار ستیزی امام خمینی(ره) در طول دوران عمر با برکت ایشان اشاره کرد و با بیان این که این شاخصه مهم یکی از دلایل مهم پیروزی انقلاب بود، تصریح کرد: امام خمینی(ره) در برابر زیاده خواهی های دشمنان اسلام و انقلاب هیچ گاه سکوت نکردند و بدون هیچ گونه ترس و واهمه ای از اسلام و انقلاب دفاع کردند.

وی با بیان این که امام خمینی(ره) به دلیل پشتوانه الهی و مردمی از هیچ قدرتی در دنیا ترس و واهمه نداشتند، بیان داشت: بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی با همگام کردن مردم با نهضت توانست در عصری که دین هیچ جایگاهی در عرصه زندگی فردی و اجتماعی انسان ها نداشت، انقلاب عظیمی را پایه گذاری کند که امروز به الگوی ملت های آزاده جهان تبدیل شود.

مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران با بیان این که امروز گفتمان انقلاب اسلامی به یک گفتمان غالب در جهان تبدیل شده است، تصریح کرد: در شرایطی که دشمن به ویژه آمریکایی ها همه توان خود را برای انزوای ایران اسلامی در جهان به کار گرفته اند، اما می بینیم که عزت و اقتدار کشورمان در عرصه جهانی همچنان حفظ مانده است.

استاد حوزه علمیه مازندران در پایان با اشاره به این که ملت بزرگ ایران در سایه خودباوری که امام خمینی(ره) به ملت ایران هدیه کردند امروز در منطقه و جهان اثرگذاری خاصی دارد، افزود: علیرغم همه تلاش های دشمن برای براندازی انقلاب اسلامی، اما تحریم، تهدید، جنگ و ترور علیه انقلاب حتی نتوانست ذره ای از اراده پولادین ملت ایران در دفاع از انقلاب و ارزش های دینی بکاهد.