استاندار مازندران با اشاره به برنامه ریزی دولت برای ایجاد 980 هزار شغل در برنامه ششم توسعه در کشور گفت : سهم امسال مازندران برای ایجاد اشتغال 40 هزار شغل است .

به گزارش مرورنیوز، ربیع فلاح افزود : امسال با راه اندازی سامانه کارورزی وزارت کار ، بستر برای ساماندهی و شناسایی افراد بیکار و فرصت های موجود اشتغال فراهم شده است .

وی ادامه داد : از ابتدای راه اندازی این سامانه تاکنون هشت هزار و 800 نفر از افراد تحصیل کرده بیکار در این سامانه ثبت نام کردند .

استاندار مازندران همچنین گفت که 200 صنعتگر نیز به عنوان با ثبت نام در سامانه کارورزی ، برای ایجاد فرصت کارورزی اعلام آمادگی کرده اند.

وی از صنعتگران و مدیران بنگاههای تولیدی خواست تا با ثبت نام در این سامانه و ارائه اطلاعات مربوط به فرصت های شغلی خود ، دولت را در دستیابی به اهداف و چشم انداز اشتغالزایی یاری کنند .

استاندار مازندران همچنین با اشاره به تلاش دست اندرکاران دولت برای رفع موانع تولید و اشتغال در استان ، گفت : برای این منظور پارسال یکهزار و 900 مصوبه تصویب شد تا فعالان این بخش یاری شوند .

وی اضافه کرد : دولت تدبیر و امید با اجرای برنامه های کنترل نرخ تورم، نرخ ارز ، نرخ سود بانکی و ثبات شاخص های اقتصادی توانسته قدم های خوبی برای توسعه سرمایه گذاری و نرخ رشد اقتصادی بردارد .

فلاح ، مازندران را استانی با موقعیت ویژه و خاص در دسترسی به بازارهای جهانی دانست و ادامه داد : واقع شدن این استان در مسیر کریدور شمال – جنوب و دسترسی به بازارهای بین المللی فرصت های ارزشمندی برای افزایش تولید و اشتغال و صادرات دارد .

وی نرخ بیکاری مازندران را در زمستان سال گذشته 12 و 8 دهم درصد اعلام کرد و گفت که بر اساس نتایج مرکز آمار ایران این عدد در بهار 96 با 3 درصد کاهش به 9 و 8 دهم درصد رسیده است .

فلاح با اشاره به کسب رتبه اول ارائه تسهیلات بسته رونق تولید در سال گذشته و آمادگی برای ارائه بسته های رونق تولید در سال جاری گفت : جهت گیری دولت اصلاح ساختار اقتصادی است و در این راستا ریل گذاری و مسیر اقتصاد کشور در جهت بهبود است .