شرکت اپل سال آینده ۱۸ دستگاه جدید را عرضه خواهد کرد که برخی اطلاعات مربوط به آن‌ها درز پیدا کرده است.

به گزارش مرور نیوز، اپل با رونمایی از هدست ویژن پرو در اوایل ماه جاری و در میان رقابت شدید با متا، سر و صدای زیادی به پا کرد، اما به نظر می‌رسد که عرضه‌های این غول فناوری در اینجا متوقف نشده است، زیرا اطلاعات درز یافته نشان می‌دهند که دستگاه‌های آیفون، اپل واچ و مک جدیدی در سال آینده عرضه خواهند شد.

مارک گورمن، عضو خبرگزاری بلومبرگ، پیش بینی کرده که اپل در سال آینده از ۱۸ دستگاه جدید رونمایی خواهد کرد که بسیاری از آن‌ها مطابق با حدس و گمان‌هایی هستند که قبلا مطرح شده است.

 

۴ مدل گوشی برای آیفون ۱۵

گمانه‌زنی‌ها در مورد آیفون ۱۵ ماه‌هاست که در فضای مجازی در میان بسیاری از افشاگری‌های جعلی منتشر شده است. ماه گذشته، MacRumors تصاویری بسیار دقیق از چهار مدل این دستگاه با شیشه‌های پشتی مات و لبه‌های بسیار خمیده منتشر کرد.

اطلاعات درزیافته قبلی نشان می‌دهد که این دستگاه‌های iPhone ۱۵s به دلیل قانونی که اتحادیه اروپا در سال ۲۰۲۲ تصویب کرد، به جای درگاه لایتنینگ، دارای یک پورت شارژ USB-C خواهند بود، و اگرچه گورمن چیز جدیدی به این تئوری‌ها اضافه نکرده است، انتظار می‌رود که چهار مدل از "iPhone ۱۵" در آینده نزدیک به بازار عرضه شود.

به گفته MacRumors، این دستگاه‌ها می‌توانند شامل آیفون ۱۵ و آیفون ۱۵ پرو ۶.۱ اینچی، آیفون ۱۵ مکس ۶.۷ اینچی و آیفون ۱۵ پرو با همان اندازه باشند.

 

2 مدل مک بوک ایر

اپل کنفرانس توسعه دهندگان جهانی مورد انتظار خود را در این ماه با نمایش یک مک بوک ایر جدید آغاز کرد. این لپ تاپ ۱۵ اینچی ۱۸ ساعت عمر باتری دارد که ۱۲ برابر سریع‌تر از مک بوک‌های مبتنی بر اینتل است. قیمت این مک بوک از ۱۲۹۹ دلار شروع می‌شود.

اکنون اپل در حال توسعه دو مدل دیگر از این لپ تاپ است که در اوایل سال ۲۰۲۴ عرضه خواهند شد. این دستگاه‌های ۱۳ اینچی "J۶۱۳" و "J۶۱۵" نام دارند، اما جزئیات دیگر همچنان مبهم است.

 

۳ مدل اپل واچ

گورمن همچنین پیش بینی کرده است که سه مدل اپل واچ جدید در رویداد سپتامبر عرضه خواهند شد. این ساعت‌ها با نام‌های نمادین «N۲۰۷»، «N۲۰۸» و «N۲۱۰» عرضه می‌شوند و دو مدل سری ۹ در کنار مدل جدید Urtla ۲ قرار خواهند گرفت.

 در حال حاضر، قیمت ساعت‌های تیتانیوم Ultra ۷۹۹ دلار است که عمر باتری آن ۳۶ ساعت است. یکی دیگر از اطلاعات لو رفته از DigiTimes نشان می‌دهد که Urtla ۲ ممکن است از فناوری OLED به میکرو LED ارتقا یابد که این باعث افزایش طول عمر باتری در Urtla ۲ و روشنایی آن می‌شود.

 

۳ دستگاه آی پد

خبرنگار بلومبرگ پیش بینی کرده است که آیپد ایر جدید - با نام "J۵۰۷" - در کنار دو آیپد "J۷۱۷" و "J۷۲۰" رونمایی شود. اعتقاد بر این است که iPad Air جدید یک مدل ارتقاء یافته از مدل فعلی خواهد بود که از تراشه M۱ – به عنوان دومین واحد قدرتمند پردازش مرکزی و پردازش گرافیکی اختصاصی اپل استفاده می‌کند.

 این امر آیپد ایر را با آی‌پد پرو فعلی هماهنگ می‌کند، زیرا تراشه M۲، ۱۵ درصد عملکرد سریع‌تر و ۳۵ درصد گرافیک سریع‌تر ارائه می‌کند. از سوی دیگر، طبق اطلاعات، مدل‌های جدید iPad Pro احتمالا صفحه نمایش ۱۶ اینچی داشته باشند.

ادعا می‌شود که این مدل ممکن است در سه ماهه چهارم سال ۲۰۲۳ رونمایی شود، اما جزئیات دیگر هنوز مشخص نیست.

 

۳ دستگاه آی مک

گورمن ادعا می‌کند که اپل در حال کار بر روی یک آی مک ۳۰ اینچی است – شش اینچ بزرگتر از مدل کامپیوتری ۲۰۲۱، و دو مورد دیگر – با اسم نمادین "J۴۳۳" و "J۴۳۴" – که احتمالا یک صفحه نمایش ۲۴ اینچی متوسط داشته باشند.

در ماه مارس، گورمن گفت که این دو مدل حداقل تا نیمه دوم سال عرضه نخواهند شد، که نشان می‌دهد ممکن است در رویداد سپتامبر رونمایی شوند.

 

۳ دستگاه مک بوک

در نهایت، یک مک بوک پرو ۱۳ اینچی در سال ۲۰۲۴ به همراه یک کامپیوتر ۱۴ و ۱۶ اینچی به ترتیب با کد J۵۰۴، J۵۱۴ و J۵۱۶ در دسترس خواهد بود. گورمن پیش بینی کرده است که در این دستگاه‌ها از چیپست M۳ که هنوز منتشر نشده استفاده شود؛ چیزی که عملکرد و گرافیک آن را بیش از پیش ارتقا می‌دهد.