آب سیب یک آبمیوه بسیار خوش طعم و پرطرفدار است که از ارزش غذایی مناسبی برخوردار می باشد، البته مزایای سلامتی و زیبایی مصرف آب سیب بی نظیر است.

به گزارش مرور نیوز، رگهای تورم در کانال مقعد می شود بیماری هموروئید به وجود می آید و فعالیت های روزانه را دردناک می کند. فیبر موجود در سیب باعث کاهش فشار و درد می شود.

 

عفونت دستگاه ادراری
با متعادل کردن سطح pH بدن، آب سیب از رشد UTI باعث ایجاد باکتری در بدن شما جلوگیری می کند و از این طریق از احتمال عفونت ادراری جلوگیری می کند.

 

جلوگیری از پارکینسون
بیماری پارکینسون به دلیل درهم شکستن سلول های عصبی تولید کننده دوپامین مغز پدیدار می شود. آنتی اکسیدان های موجود در سیب می تواند از بروز این بیماری جلوگیری کند.

 

سطح استروژن
آب سیب که با ماده شیمیایی بنام فیتواستروژن غنی شده است، اطمینان حاصل می کند که سطح استروژن شما پایین نمی آید و بدین ترتیب قاعدگی، تولید مثل و سایر ویژگی ها در زنان تنظیم می شود.

 

محافظت از سلامت مغز
آنتی اکسیدان ها به خاطر پتانسیل هایشان برای محافظت از بدن در برابر سرطان شناخته شده اند. این مواد از استرس اکسیداتیو در سایر نقاط بدن مانند مغز جلوگیری می کنند.

 

هیدراته شدن بدن
آب سیب ۸۸٪ آب دارد و دارای طعم خوبی است. این امر مصرف آن را آسان می کند. خصوصاً برای افرادی که مریض هستند و در معرض خطر کم آبی بدن هستند.

در حقیقت، بعضی از متخصصان اطفال، آب سیب رقیق- ترکیبی از نیمی از آب سیب و نیمی از آب - را برای بچه های بیمار دارای حداقل یک سال که کم آبی خفیف دارند توصیه می کنند.

 

افزایش استقامت
آنتی اکسیدان کوئرستین، اکسیژن را به راحتی به ریه ها انتقال می دهد. با افزایش استقامت بدن به شما این اجازه را می دهد زمان بیشتری را صرف ورزش کنید.

 

مشکلات آب سیب

افزایش وزن
اگر آب سیب بنوشید، کنترل وزن ضروری است. یک وعده ۱ لیتری آب سیب (۲۴۰ میلی لیتر) ۱۱۴ کالری انرژی دارد، در حالی که یک سیب متوسط دارای ۹۵ کالری است. این آبمیوه سریعتر از یک سیب کامل جذب می شود و این باعث می شود در مدت زمان کم مقدار زیادی کالری مصرف کنید.

به همین دلیل خطر ابتلا به مصرف کالری زیاد و افزایش وزن، نوشیدن آب بیشتر، در مقایسه با خوردن سیب بهتر است. این هم برای بزرگسالان و هم برای کودکان صدق می کند.

 

منبع کم ویتامین و مواد معدنی
یک فنجان (۲۴۰ میلی لیتر) آب سیب منبع خوبی برای ویتامین ها یا مواد معدنی نیست، به این معنی که حتی حداقل ۱۰٪ از مصرف روزانه مرجع (RDI) را برای هر ریز مغذی تأمین نمی کند.

 

پر قند با فیبر کم
به جای نوشیدنی هایی که ترکیبی از آب سیب، شکر اضافه شده و آب هستند، از آب سیب ۱۰۰٪ خالص استفاده کنید. فیبر و همچنین پروتئین و چربی به کندی هضم غذا کمک می کند و باعث افزایش معتدل قند خون می شود. ترکیب قند زیاد و فیبر کم در آب میوه می تواند قند خون شما را بالا ببرد.

 

تحریک پوسیدگی دندان
نوشیدن آب میوه با پوسیدگی دندان ارتباط دارد. باکتری های موجود در دهان شما قندهای موجود در آب را تجزیه می کنند و اسیدهایی تولید می کنند که می توانند مینای دندان را از بین ببرند و منجر به ایجاد حفره در دندان شوند.

 

آلوده به سموم دفع آفات
اگر آب سیب غیر ارگانیک می نوشید، آلودگی به آفت کش ها یکی دیگر از نگرانی ها است. سموم دفع آفات، مواد شیمیایی هستند که برای محافظت از محصولات زراعی از حشرات، نابودی علف های هرز استفاده می شوند.

 

مشکلات دستگاه گوارش
مصرف بیش از حد آب سیب می تواند مشکلات مختلف معده اعم از اسهال تا یبوست و همچنین نفخ بیش از حد را ایجاد کند. خطر بیشتر سنگ کلیه این میوه به دلیل وجود اگزالات است که ممکن است مشکلات کلیه قبلی و موجود را تشدید کند.