مسوولان فدراسیون قایقرانی ایران که در باکو حضور دارند با وزیر ورزش آذربایجان و رئیس فدراسیون قایقرانی این کشور دیدار کردند.

به گزارش مرور نیوز، باکو پایتخت آذربایجان میزبان اجلاس انتخاباتی فدراسیون جهانی قایقرانی بود که مسوولان فدراسیون ایران نیز در این مجمع انتخاباتی حضور داشتند. غلامرضا امینی رییس فدراسیون، فرحناز امیر شقاقی نایب رئیس بانوان فدراسیون و شاهرخ حسینعلی زاده رئیس هیات قایقرانی آذربایجان شرقی مسوولان قایقرانی ایران در این اجلاس بودند که امروز با وزیر ورزش و جوانان آذربایجان و رئیس فدراسیون قایقرانی این کشور دیدار کردند.

همچنین بعد از اجلاس جهانی قایقرانی مسوولان آسیایی این رشته نیز جلسه‌ای داشتند و درباره مسائل روز قایقرانی قاره کهن به تبادل نظر پرداختند.

در اجلاس انتخاباتی فدراسیون جهانی قایقرانی (ICF) خوزه پروننای اسپانیایی برای چهار سال دیگر به عنوان رییس انتخاب شد. همچنین سیلسیلیا فاریاس از آرژانتین، تونی استنگات از فرانسه، توماس کونیتزکو از آلمان نواب رئیس، لوچیانو بونفیگیلو از ایتالیا خزانه دار، فرانک گارنر از کانادا رئیس کمیته آبهای آرام، جین میشل از فرانسه رئیس کمیته اسلالوم، گرگ اسمیل از انگلیس رئیس کمیته کانوپولو، تومیسلاو کرنکوویچ از کرواسی رئیس کیمته آبهای خروشان، جون کرونیرگ از کانادا رئیس کمیته ماراتن، جان ادواردز از کانادا رئیس کمیته پاراکانو، لوئیس راباندا رئیس کمیته آزاد، ماریو سانتوس رئیس کمیته مسابقات دریایی و دونالد مکنزی رئیس کمیته پزشکی و مبارزه با دوپینگ فدراسیون جهانی قایقرانی شدند.

در این کنگره تغییراتی در اساسنامه ICF مورد تصویب قرار گرفت. بر این اساس روسای فدراسیون‌های قاره‌ای و روسای کمیته‌های المپیکی آب‌های آرام و اسلالوم به کمیته اجرایی اضافه شدند و درجه‌بندی نواب رئیس از بین رفت. همچنین از این پس ترکیب نواب رئیس باید شامل حداقل یک زن و یک مرد باشد.