سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس با بیان اینکه اشتباهات داوری علیه این تیم تکرار می شود، گفت: شاید مهدی طارمی نیمکت‌نشین شود اما دلیل حضور او در کمیته انضباطی باشگاه گل نزدن نبوده است.

به گزارش مرور نیوز، برانکو ایوانکوویچ در تمرین امروز تیم پرسپولیس، در خصوص تساوی تیم فوتبال پرسپولیس مقابل پیکان گفت: این چهارمین شروع مجدد ما بعد از تعطیلی های لیگ است. هر شروعی هم مشکلات خودش را دارد. ما بازیکنان ملی پوش خود را مدت زیادی در این مدت در اختیار نداشتیم.

وی افزود: آنچه که مرا از بازی با پیکان راضی می کند، این بود که نیم ساعت آخر را با یک بازیکن کمتر آغاز کردیم ولی باز هم شانس برد داشتیم. متاسفانه ما هنوز مشکل ضربات آخر را داریم چون واقعا مهدی طارمی فرصتهای زیادی را از دست می داد. البته نکته مثبت این است که ما چهار فرصت صد درصد گل را ایجاد کردیم. به این ترتیب باید کاملا راضی باشیم.

سرمربی پرسپولیس تصریح کرد: همه تلاش ما کسب سه امتیاز از هر مسابقه است ولی حریف هم شرایط خودش را دارد.

برانکو با تمجید از میزبانی شهر قدس از میزبانی این مسابقه، گفت: باید از همه مسئولان تشکر کنم. نمی دانم جای دیگری جز شهر قدس هم زمین به این خوبی دارد یا خیر.

وی درباره اشتباهات داوری علیه پرسپولیس، تاکید کرد: بله متاسفانه این موقعیت های مدام تکرار می شود. اطمینان دارم قصد داور همیشه خوب است. دنبال بهانه و کمکی نیستیم ولی بهر حال در این مسابقات اشتباهاتی به ضرر ما صورت می گیرد. از طرف دیگر همین گل نزدن ها هم یکی از مشکلات ما است. دنبال راه حل و رفع اشکال هستیم تا ببینیم چه پیش می آید.

«آیا عدم تمرکز مهدی طارمی در پرسپولیس به خاطر پست متفاوتش با تیم ملی فوتبال ایران نیست؟» سرمربی پرسپولیس در پاسخ به این سئوال گفت: نه، این نمی تواند دلیل محکمی باشد. طارمی در تیم ملی در یک پست غیرتخصصی بازی می کند و برایش شانس گل ایجاد نشده است اما در پرسپولیس در دو بازی اخیر حداقل ۱۰ فرصت صد درصد گل داشته است. برای به نتیجه رسیدن مهاجم باید صبر کرد. راحت نمی شود اعتماد به نفس را کسب کرد. خیلی وقتها بازیکن از شانس گل دور می ماند. باید با تمرین و کار این مشکل را حل کرد.

برانکو در پاسخ به این سئوال که آیا حضور مهدی طارمی در کمیته انضباطی باشگاه هم در همین ارتباط بوده است یا مسائل اخلاقی؟ تصریح کرد: نه به خاطر مسائل فنی و گل نزدن نبوده است. کسی به خاطر گل نزدن به کمیته انضباطی نمی رود. شاید بازیکن به خاطر این موضوع روی نیمکت بنشیند ولی او را به کمیته انضباطی نمی فرستیم.

سرمربی پرسپولیس در پاسخ به این پرسش که چرا مهاجمانی که حدود ۴۰ سال سن دارند گل زنی می کنند اما مهاجمان جوان در گلزنی ناکام هستند، گفت: جواب این موضوع ساده است زیرا بازیکنی که مسن تر است آرامش دارد و از تجربه کافی برخوردار است، اما بازیکن جوان در حال رشد و تکامل است. آن چیزی که شما در ۲۰ سالگی نمی بینید در ۲۳ سالگی به راحتی آن را می بینید. به همین دلیل تجربه یک مشخصه مهم محسوب می شود. به همین دلیل ترکیب بازیکنان جوان و باتجربه در مسابقات خوب است. علی علیپور تنها ۲۰ سال سن دارد و مهدی طارمی سومین فصل حضورش در پرسپولیس را پشت سر می گذارد. زمان نیاز است که این بازیکنان تثبیت شوند.

برانکو در خصوص اینکه گل نزدن مهاجمان باعث تغییر در ترکیب خواهد شد یا خیر؟ گفت: همیشه امکان تغییر وجود دارد.

وی در رابطه با اینکه چرا تنها قرار است تمرینات پس از بازی در حضور هواداران و خبرنگاران برگزار شود و سایر تمرینات پشت درهای بسته؟ اظهارکرد: روش نرمال و عادی هر باشگاهی می تواند چنین باشد. من در خدمت خبرنگاران هستم اما سایر اطلاعات را شما می توانید از وبسایت و باشگاه بردارید و از افراد باشگاه نیز اطلاعات بگیرید.

وی در رابطه با عملکرد خوب رادوشویچ در غیاب بیرانوند اظهارکرد: خوشحالم از اینکه این مسئله را مشاهده کردید که رادوشویچ گلر خوبی است. ما ایشان را به پرسپولیس آوردیم تا با بیرانوند برای حضور در دروازه پرسپولیس رقابت کند. با بیرانوندی که به عنوان ملی پوش در پرسپولیس حضور دارد و رادوشویچ بازیکن جایگزین بیرانوند است. امیدوارم بیرانوند گچ دستش را به زودی باز کند تا ببینیم شرایط به چه نحوی است، اما بیرانوند دروازه بان اول ماست.

برانکوایوانکوویچ در رابطه با اینکه آیا به بازیکنان اوکراینی مانند پولی یانسکی اعتقاد نداشتید که او را جایگزین انصاری در قلب خط دفاع نکردید؟ گفت: اینگونه نیست که اعتقاد نداشته باشم. هر بازی شرایط خاص خودش را دارد، هدف من این بود که بازی برابر پیکان را با پیروزی پشت سر گذاشتیم با وجود اینکه یک بازیکن کمتر داشتیم. رامین را به این دلیل وارد زمین کردم که او بازیکنی با خصوصیات تهاجمی است و حتی به این فکر بودم که کامیابی نیا را در این پست به کار بگیرم. اما این موضوع را شاهد بودید که ما در همین دقایق هم تیم برتر بودیم و عملکردمان را به آنها دیکته می کردیم. آنها تنها یک شانس داشتند که در دقایق پایانی به روی دروازه ما ایجاد کردند.

وی در پاسخ به این پرسش که علی علیپور مانند سال گذشته موفق عمل نکرده، اظهارکرد: هر بازیکنی در مقطعی دچار بحران می شود، مخصوصاً مهاجمان.

سرمربی پرسپولیس در رابطه با اینکه برای بازی با ماشین سازی چه تدبیری برای غیبت انصاری دارید؟ گفت: ما این مشکل را حل خواهیم کرد.

برانکو در پاسخ به این پرسش که آیا اینکه تراکتورسازی با تفاضل گل بهتر نسبت به پرسپولیس صدر را از این تیم گرفته، اظهارکرد: نباید انتظار داشت که ما با ۱۵ امتیاز اختلاف بالاتر از تراکتور باشیم. لیگ برتر طولانی است و معلوم نیست که آینده آن چه می شود. ما می دانیم که بازی های سخت پیش رو است و خود تراکتور و تیم هایی مانند استقلال، نفت تهران، پیکان و سپاهان تقویت شده اند و قطعاً بالاتر از جایگاه کنونیشان خواهند آمد. در حال حاضر بین تیم ها توازن وجود دارد و هر اتفاقی ممکن است رخ دهد.

وی افزود: هر تیمی برابر ما قرار می گیرد، در بالاترین سطح آمادگی اش قرار دارد مانند تیم نفت آبادان و پیکان. همین پیکان مقابل تیم های بالای جدول خوب ظاهر شد. ما می دانستیم که کار سخت و نامعلوم خواهد بود.

برانکو در رابطه با جدایی نوراللهی و عالیشاه در نیم فصل به علت پشت سر گذاشتن دوران سربازی گفت: شما چرا خودتان را به آن راه می زنید؟ این خبرها را ما از شماها می شنویم. آن وقت شما از خودمان این سوال ها را می پرسید؟ من در مطبوعات می خوانم که امید و عالیشاه و نوراللهی منظور شما هستند. این دو بازیکنان ما هستند و تحت قرارداد با باشگاه قرار دارند. اگر هنگام سربازی آنها فرابرسد، این دو بازیکن به سربازی می روند و ما نمی توانیم جلوی آنها را بگیریم. من به قوانین کشور نمی توانم ورود کنم. این دو بازیکن به کشورشان وظیفه ای دارند و اینکه چه زمانی می خواهند به این وظیفه عمل کنند، بستگی به آنها و شرایط سربازی آنها دارد.