سرمربی تیم ملی فوتسال گفت: کاندلاس یکی از تئوریسین‌های شناخته شده فوتسال دنیا است و الان آن چیزی که ما در تیم ملی به آن نیاز داریم این است که از لحاظ تئوریک متفاوت شویم.

به گزارش مرور نیوز،  محمد ناظم الشریعه سرمربی تیم ملی فوتسال درباره تورنمنت تایلند گفت: ما تصمیم گرفتیم که تیم ملی به تورنمنت تایلند نرود، زیرا ۲ هفته بعد از این مسابقات ما باید در جام ملت‌ها با همین تیم تایلند مسابقه دهیم و این خیلی منطقی نبود که ما به این رقابت‌ها برویم. اگر برعکس این قضیه رخ می‌داد ما قطعا از این موضوع استقبال می‌کردیم. در هر صورت تیم ملی فوتسال ما در آسیا یک برند شناخته شده است و تایلندی‌ها هم به دنبال آن هستند که از تاکتیک تیمی ما سر در بیاورند و به نظر من رفتن به این تورنمنت اشتباه است. همچنین هر لحظه ممکن است بازیکنان ما مصدوم شوند و شانس حضور در مسابقات جام ملت‌ها را از دست بدهند.

سرمربی تیم ملی فوتسال درباره اینکه آیا در این مورد اختلافی با اعضای کمیته فوتسال صورت نگرفت بیان داشت: خیر هیچ اختلاف نظری به وجود نیامد. حتی در جلسه اخیری که کمیته فنی برگزار کرد در آنجا اعضای کمیته فوتسال حرف من را تایید کردند و راضی شدند که به جای تیم ملی بزرگسالان، تیم ملی امید را به تورنمنت تایلند اعزام کنیم. روز گذشته در یکی از سایت‌های عربی مشاهده کردم که تاریخ جام ملت های آسیا دوباره دستخوش تغییر شده و قرار است اردیبهشت ماه ۱۴۰۰ در تایلند برگزار شود. به نظر من اگر بازی‌ها در این تاریخ برگزار شود خیلی خوب است، زیرا تیم‌ها تا آن زمان می‌توانند به خوبی خودشان را آماده کنند.

او افزود: ما الان برای برگزاری یک اردو که می‌خواهیم انجام دهیم با ترس و لرز تمرینات را برپا می‌کنیم و شرایط بسیار سخت است. از طرفی فاصله زمانی بسیار کمی تا جام ملت‌ها داریم. همچنین از همه بدتر خود ترکمنستان است که در این کشور یک کرونایی هم وجود ندارد و دولت این کشور به راحتی اجازه ورد افراد خارجی به خاک این کشور را نمی‌دهد تا مسابقات جام ملت‌ها برگزار شود.

ناظم الشریعه درباره انتخاب خسوس کاندلاس به عنوان مدیر فنی تیم ملی فوتسال هم گفت: همه کار‌های آمدن کاندلاس را من خودم انجام داده ام و او شرایط خاصی دارد. یکی اینکه کاندلاس خیلی زود عصبانی می‌شود و دوم اینکه شناخت خوبی است که او از تیم ملی فوتسال دارد. کاندلاس یکی از تئوریسین‌های شناخته شده فوتسال دنیا است و الان آن چیزی که ما در تیم ملی به آن نیاز داریم این است که از لحاظ تئوریک متفاوت شویم. پیشنهادی که من به کمیته فوتسال داده ام این بود که ما بتوانیم در همه رده‌های سنی از کاندلاس به خوبی کمک بگیریم. من از ۲ ماه پیش به دنبال کاندلاس و حیدریان بودم تا بتوانم آن‌ها را به کادر فنی تیم ملی اضافه کنم. هدف از انتخاب این ۲ نفر این است که فوتسال کشورمان پیشرفت کند و من به هیچ عنوان به دنبال دردسر نیستم.

سرمربی تیم ملی درباره اینکه برخی می‌گویند کاندلاس به عنوان آلترناتیو شما است گفت: اصلا این موضوع برای من مهم نیست و اگر همین فردا بگویند جایم را به کاندلاس بدهم این کار را انجام خواهم داد. آن‌هایی که من را می‌شناسند به خوبی می‌دانند اصلا اسمی از کاندلاس به میان نیامده بود و من خودم پیشنهاد حضور او را در ایران دادم، زیرا او یک بار امتحانش را در تیم ملی فوتسال پس داده است. به نظر من کاندلاس برای نفر اول تیم ملی خیلی شرایط مناسبی ندارد و به خودش هم این موضوع را گفته ام. به هر حال کاندلاس می‌تواند به پیشرفت فوتسال ما بسیار کمک کند.

ناظم الشریعه همچنین درباره انتخاب محمد رضا حیدریان به عنوان مربی در تیم ملی فوتسال هم اظهار داشت: حیدریان یکی از اسطوره‌های فوتسال ما است. من او را از سال ۱۳۷۵ که با هم بازی می‌کردیم می‌شناسم. همچنین در این مدت بار‌ها بر سر تمرینات تیم ملی حاضر می‌شد و تمرینات ما را از نزدیک مشاهده می‌کرد. اینکه برخی می‌گویند بهتر بود حیدریان را ابتدا در تیم‌های پایه می‌گذاشتیم من کاملا مخالف هستم. او از تجربه بسیار بالایی برخوردار است و می‌تواند به بازیکنان ما در مسابقات بین المللی بسیار کمک کند. به طوری که فوتسال ما می‌تواند سال‌های سال از تجربیات حیدریان بهره ببرد. به نظر من همان موقع که حیدریان از تیم ملی فوتسال خداحافظی کرد ما باید او را به کادر فنی تیم ملی اضافه می‌کردیم تا از تجربیاتش به خوبی استفاده می‌کردیم. همچنین او از نظر اخلاقی یک فرد کاملاً محجوب و فوق العاده است.