در روزهایی که از آمدن وزیر جدید ورزش و جوانان می گذرد، به صورتی شانس و اقبال به ورزش ایران برگشته که در رشته های مانند: تیرو کمان، شطرنج، بیلیارد و در حال حاضر راگبی دختران زیر22سال شاهد شگفتی و تشکیل نسل طلایی در این ورزش ها هستیم.

به گزارش خبرنگار مرور نیوز، چند روز پیش تیم ملی بانوان که از ماه ها خود را آماده ی سفر به مسابقات برلین کرده اند، موفق به کسب مقام نایب قهرمانی این پیکارها شدند که در این خصوص با میرزاآقابیک ریاست انجمن راگبی ایران گفت و گویی خواهیم داشت که در ادامه به آن می پردازیم.

*شما از چه زمانی برنامه ریزی برای راگبی داشتید؟

از زمانی که قدم به انجمن راگبی گذاشتم با یک تقویم ورزشی مناسب و کارشناسی شده، وارد استعداد یابی و جوان گرایی در این رشته شدم که تا به امروز با توجه به سوابق گذشته ی موجود در فدراسیون انجمن ها یکی از بهترین انجمن های ورزشی کشور هستیم.

*برای پسران هم سرمایه گذاری انجام شده است؟

بله تا حدی که توان مالی داشته باشیم در اردو و مسابقات برون مرزی شرکت میکنیم، زیرا معتقدم تمامی نسل های طلایی نیاز به کسب تجربه های بین المللی دارند که باید به آنها توجه بسیاری داشت.

*قبل از اعزام شما چند نفر مصاحبه کردند که خبری از مسابقات آلمان نیست!!چرا؟

اینکه یک تیم بخواهد اعزام شود از وزارت ورزش تا شورای برون مرزی و سفارت، مکاتباتی لازم است که همه ی این مباحث نیاز به زمان دارد. اولا اعزام به کشورهای اروپایی مشکلات مربوط به خود را دارد،ثانیا اگر کسی در انتخاب نشدن خود ناراحتی دارد قابل درک است زیرا بنده هم 16 سال کاپیتان تیم ملی بسکتبال ایران بوده ام و میدانم خط خوردن چقدر سخت است، اما این به معنای پایان تلاش ها نمی باشد بلکه به معنای تلاش کردن بیشتر است و اگر مربی در یک روزی کسی را خط بزند حتما به صلاح است و باید به نظر مربی احترام گذاشت .

*جذب سرمایه برای اعزام ها از کدام منابع می باشد؟

تا حدی کمیته ملی المپیک که به راگبی لطف داشتند و فدراسیون انجمن ها بخشی دیگر را کمک میکند، اما اعلام میکنم که بودجه ی راگبی در سال بسیار اندک است، با وجود بودجه اندک ما تلاش می کنیم سالی چند اعزام مهم داشته باشیم و هر طور که هست به کمک اسپانسر هم شده تیم اعزام خواهد شد.

*با منتقدان چطور برخورد میکنید؟

در کاری که انتقاد نباشد قطعا اشکال وجود دارد، من معتقدم نقد بجا سازنده است، شاید برخی افراد به دنبال ضربه زدن به راگبی باشند اما خیلی ها با جون و دل بدون دریافت ریالی با عشق به راگبی کار میکنند.

 باید تاکید کنم در مدتی که راگبی به ایران آمده همه چیز مشخص است و کارهای این 5 سال هم واضح، فقظ گاهی خوب است که منصف باشیم تا همه چیز را بهتر ببینیم، نه اینکه چون یک نفر یک رای مخالف دارد یعنی همه چیز اشتباه است و امروز خدا را شاکرم که با کمک خانواده ی راگبی این ظرفیت به وجود آمده است که هم در آسیا هم در اروپا حرف ها برای گفتن داریم.

*تیم 7نفر پسرا چطور عمل کردند؟

من دست تک تک بازیکن ها را به نشانه ی تشکر و قدردانی می فشارم که تا به این حد با غیرت ظاهر شدند که امروزه تا جایی پیش میرویم که تا مرحله ی پایانی ورود به المپیک پیش رفتیم و در آسیای میانه و غرب همچنان قهرمان هستیم و همچنین برای تیم زیر 20 سال پسران هم به زودی برنامه ی اردوی مشترک و بازیهای دوستانه در سایر کشورها داریم.

*از عملکرد تیم دختران در آلمان رضایت داشتید؟

تنها میتوانم بگویم، فوق العاده ظاهر شدند و قدرت ایران را به ورزش آلمان نشان دادند که قطغا میتوان گفت قهرمانی ایران در مسابقات دختران رتگبی آسیا زیاد دور نیست و از بازیکنان و خانواده های محترمشان برای همکاری صمیمانه با انجمن راگبی ایران تشکر می کنم .

*برای المپیک آینده برنامه ای دارید؟

قطعا همینطور خواهد بود، در دختران و پسران برنامه هایی داریم که هر چه زودتر راگبی را به المپیک نزدیک خواهد کرد.

میرزاآقابیک در پایان اضافه کرد: من صمیمانه از تمامی مربیان، داوران، بازیکنان و به خصوص منتقدان تشکر می کنم، و به عنوان مدیر این خانواده خواهشمندم اگر کسی عاشق راگبی است بیاید و صمیمانه کار کند و ما هم به عنوان خدمت گذار دولت و نظام مقدس جمهوری اسلامی دست یاری او را خواهیم فشرد.

امیدوارم تمام ورزشکاران ایران بتوانند جواز حضور در المپیک 2020  توکیو را کسب کنند.