رییس کمیته ملی المپیک گفت: کشتی رشته اول ما است و نقطه امید ما در المپیک کشتی است و باید همه نهادها از کشتی حمایت کنند و این یک وظیفه است.

به گزارش مرور نیوز، رضا صالحی امیری رییس کمیته ملی المپیک در نشست با اصحاب رسانه که صبح امروز به صورت آنلاین برگزار شد، در مورد تعیین پاداش پای سکوی مدال آوران المپیک و گلایه محمد موسوی اظهار کرد: من از همه تیم والیبال و در راس آن داورزنی تشکر می کنم. والیبال در مسیر جهش قرار دارد و در جایگاهی قرار دارد که جزو هشت تیم برتر دنیا است. مدیریت والیبال با انتخاب سرمربی  و کادرفنی مسیر روشنی در پیش گرفته است. به نظرم برای موسوی عزیز که بازیکن ارزشمندی است سوء تفاهم پیش آمده است و برداشت این بود کل پاداش المپیک همین مبلغ است.

صالحی امیری افزود: پاداش دولت جدا از پاداش پای سکوی کمیته ملی المپیک است و امیدوارم با توضیحاتی که ما دادیم این سوءتفاهم برای موسوی برطرف شود.

*واکسیناسیون افراد متفرقه را تکذیب می کنم

صالحی امیری در پاسخ به این پرسش که چرا کمیته ملی المپیک برای جلوگیری از شائبه لیست افرادی که واکسیناسیون شدند را منتشر نکرد، تصریح کرد: واکسیناسیون بر عهده فدراسیون پزشکی ما است. کاری که  آقای سجادی انجام داد این بود که فقط لیست افرادی که باید در توکیو آماده باشند را اعلام کرد و به وزارت ورزش ارائه کرد. وزارات ورزش همان لیست را به فدراسیون پزشکی ورزشی اعلام کرد. اما هیچ موردی خارج از لیست آقای سجادی واکسن نزد و اینکه افراد متفرقه واکسن زدند را تکذیب می کنم.

 صالحی امیری در مورد بحث هایی که بین او  و علیرضا دبیر رئیس فدراسیون کشتی پیش آمد، گفت: دبیر قهرمان المپیک و ملی ما است و باید مورد حمایت قرار  گیرد. کشتی رشته اول ما است و نقطه  امید ما در المپیک کشتی است و باید همه نهادها از کشتی حمایت کنند و این یک وظیفه است. آرامش و ثبات باید در ورزش ازجمله در کشتی حاکم باشد. اینکه بحث کاری پیش بیاید طبیعی است و هیچ مسئله ای بین کمیته ملی المپیک و فدراسیون کشتی وجود ندارد.

 او ادامه داد: اختلافاتی که بر سر رقم ها وجود دارد که در جلسه ای قابل حل است و مسئله ای نیست که بخواهیم بزرگ کنیم و به آن بپردازیم. برای ما به عنوان کمیته ملی المپیک در همه سالهای گذشته اولویت اول برای تخصیص بودجه، کمک مالی کشتی بود و کماکان این سیاست  را دنبال خواهیم کرد. روز شنبه که بودجه فدراسیون ها را واریز کردیم مبلغ 2 میلیارد تومان را برای کشتی واریز کردیم و این حمایت را گسترش می دهیم. هفته آتی به فدراسیون کشتی می رویم و جلساتی را داریم.

ادامه دارد...